Avatar billede mmmsbj Nybegynder
14. januar 2012 - 15:08 Der er 5 kommentarer

Headset

Hejsa alle sammen.

Vores søn har lige fået sig en pc. Det er med win xp. Problemet er hans headset ikke virker på denne. Min pc er med win 7 og der virker det perfekt.

Problem.
Når han taler i mic kommer hans stemme ud gennem højtaler. Samtidig kan ham der sider et andet sted ikke høre ham. Kun problemer ved win xp. Med win 7 virker det perfekt.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Morten
Avatar billede claes57 Ekspert
14. januar 2012 - 16:54 #1
det er noget i opsætning i program eller lyd-driver - headset er ok.
Avatar billede mmmsbj Nybegynder
16. januar 2012 - 06:35 #2
Hej.
Ja det kunne jeg godt forstille mig. Men lige meget hvad jeg prøver er der intet der virker. Havde håbet på en slavisk fortælling om hvad jeg skal gøre.

Mvh Morten
Avatar billede claes57 Ekspert
16. januar 2012 - 09:57 #3
tjek opsætning af lydkort - ofte er der 3 stik (mic, højttaler / line-in) - det er den sidste, der nogle gange kan skiftes til at trække baghøjttalere i et 5.1 system. Jeg forestiller mig, at mic er sat til line-in.
Avatar billede mmmsbj Nybegynder
16. januar 2012 - 10:33 #4
Der er usb stik på headset. Ellers tak for budet
Avatar billede claes57 Ekspert
16. januar 2012 - 11:06 #5
så må det jo ligge i driveren - du må tjekke/teste alt, der kan indstilles der.