Avatar billede Anden123 Nybegynder
12. januar 2012 - 13:18 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde mit trådløse netværk.

Hej alle.
Har dummet mig med min fujitsu-siemens 1,7 ghz med xp-pro. I går kom jeg til ar slette selve prpgrammet, der styrer mit intel pro/wireless 2200bg network connection. Via min smartphone fik jeg hentet en driver til kortet og fik også installeret driveren. Fint nok. Men nu er mit problem, at mit netkort ikke kan finde mit trådløse net. Den skriver, at den søger, men den finder intet. Hvad gør jeg? Ps. Der er ikke noget galt med mit trådløse router, da min smartphone sagtens kan finde det.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. januar 2012 - 13:23 #1
du har måske slået ssid-udsendelse fra i router - så skal du oprette forbindelsen manuelt (første gang). Det er kun at indtaste ssid (navn), samt krypteringsformat og koden.
Avatar billede Anden123 Nybegynder
12. januar 2012 - 13:54 #2
Har ikke rørt noget ved routeren og kan, som jeg skrev, sagtens logge på det trådløse netværk med min smartphone.
12. januar 2012 - 13:56 #3
... eller systemgendanelse til før ...

Kan den finde noget som helst ?
Check om der skulle være en HOTKEY til at (de)aktivere WLAN ...

---

PS: Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. januar 2012 - 14:16 #4
#3 det er xp-pro

#2 du VIL IKKE oprette forbindelsen manuelt? router kører, så din xp skal jo bare have at vide, hvor og hvad den skal.
Avatar billede Anden123 Nybegynder
12. januar 2012 - 14:18 #5
Har ikke adgang til systemgendannelse. Kunne ikke finde programmet systemgendannelse, så derfor søgte jeg efter det via søg i menuen start. Men der kom en genvej op i søgevinduet. Den klikkede jeg på, men fik beskeden "denne handling blev annulleret på grund af begrænsninger på computeren. Kontakt systemadministratoren".
12. januar 2012 - 14:24 #6
systemgendannelse - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Eller tilsvarende i [Fejlsikker tilstand] ?
Avatar billede Anden123 Nybegynder
12. januar 2012 - 14:35 #7
#6 jeg har højreklikket på denne computer, valgt egenskaber, gået ind under systemgendannelse, men jeg ved ikke hvordan jeg gendanner systemet til før min fejl, altså til i går aftes?
Avatar billede Anden123 Nybegynder
12. januar 2012 - 14:44 #8
#4 jo det vil jeg godt prøve. Hvordan gør jeg det?
12. januar 2012 - 14:51 #9
Nå ja - det er den gamle (?) XP ... Så er der ikke "HøjreMusseTast" trixet ...

Men i [Fejlsikker Tilsand...]
Avatar billede claes57 Ekspert
12. januar 2012 - 14:56 #10
Start/kontrolpanel/guiden installation af trådløst netværk
Skriv netværksnavnet
marker i Tildel en netværksnøgle manuelt
sæt hak i Brug WPA-kryptering...
klik Næste
fjern hak i 'Skjult tegnene...'
indtast kodeord (to gange)
klik Næste
marker 'Installer et netværk manuelt.'
klik Næste
klik Udfør

så skulle den kunne få forbindelse.
Avatar billede Anden123 Nybegynder
12. januar 2012 - 14:57 #11
Hmmmm kan du huske hvordan man starter xp pro op i fejlsikret tilstand?
Avatar billede Anden123 Nybegynder
12. januar 2012 - 15:16 #12
#10 har gjort som skrevet. Men efter jeg har skrevet kodeordet 2 gange og trykker på næste skal jeg så vælge hvordan jeg vil installere mit trådløse netværk. Jeg kan vælge at installere det via USB-flash-drev eller gøre det manuelt. Hvad skal jeg gøre her? Altså jeg kan ikke trykke på udfør efter jeg har skrevet kodeordet 2 gange.
Avatar billede Anden123 Nybegynder
12. januar 2012 - 16:01 #13
Har gen. inst. xp... Jeg takker for jeres indlæg
Avatar billede claes57 Ekspert
12. januar 2012 - 16:09 #14
#12 - du burde have læst alle linjer i #10 (du har glemt linje 9)
Avatar billede Anden123 Nybegynder
12. januar 2012 - 18:32 #15
#14 Nej, jeg huskede alle tingene, du skrev. Men du skal have tak for dine råd. :-)