Avatar billede kloge-aage007 Nybegynder
12. januar 2012 - 12:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvor ligger min E-konto data

Jeg husker engang hvor min mail klient - vistnok Ekspress - gemte hver kontos oplysninger i en fil, som man så kunne gemme, flytte osv. Men nu køre jeg Outlook 2007. Kan den gøre det samme, eller hvordan kan jeg finde en glemt kode på en konto, når jeg bare har en kopi liggende af hele mit tidligere styresystem?
Avatar billede jokkejensen Novice
12. januar 2012 - 13:24 #1
noget ala %userfolder%/appdata/local/microsoft/outlook/kontonavn.pst

/J
12. januar 2012 - 14:20 #2
Avatar billede kloge-aage007 Nybegynder
12. januar 2012 - 14:26 #3
Så du mener at kontooplysningerne ligger gemt sammen med alt andet i denne fil. Altså skal jeg importere både mails, opgaver osv. for at - måske - få fingrene i denne lille konto-ting.
Jeg husker ikke lige hvad filtypen var i gamle dage for 4 år siden. Men hver kontos oplysninger lå gemt hver for sig. .PST ville da også være ok, hvis man så bare kunne vælge de data man skal bruge i denne fil, men kan man det?
Avatar billede kloge-aage007 Nybegynder
12. januar 2012 - 14:34 #4
Jo jo, jeg har ikke problemer med placering af pst filerne, nej det er bare dette specifikke problem, at jeg skal bruge kontooplysningerne fra en tidligere konto. Men det i siger, er at oplysningerne ligger i pst-filen og ikke i en seperat fil som jeg husker det fra Expres!?
Avatar billede jokkejensen Novice
12. januar 2012 - 15:23 #5
Du kan ikke finde kodeordet til en email konto i en pst fil. Det ville være lidt af et sikkerhedshul.

Du må forespørge en ny kode til email kontoen.

/J
Avatar billede kloge-aage007 Nybegynder
13. januar 2012 - 00:05 #6
Det er vel ikke et sikkerhedshul når man selvfølgelig gemmer pst filen med kode!

Uden at skulle sige det med sikkerhed, så tror jeg telenor vil bede mig slette denne ekstra pop3 boks og oprette en ny.
Lidt underligt at telenor tilbyder 3 ekstra postkasser. Disse 3 ekstra postkasser kan man så slette, viderestille osv. vha. hovedbrugernavnet dslxxxxxx og dennes kode. Men man kan ikke ændre disse ekstra postkassers kode vha. hovedkontoen? Men slette - ingen prob.
Nå men jeg har nu bare lavet en viderestilling fra telenors webmail-tjeneste, og det er jo mindst lige så godt som en forespørgsel fra klienten!
Avatar billede kloge-aage007 Nybegynder
13. januar 2012 - 00:15 #7
Nu gjorde jeg det vist igen, altså tildelte point til mig selv. Jeg forstår altså ikke filosofien bag denne point konkurrence??? Hvad har det med fx EDB og gøre???
Så det jeg burde have gjort, var at anmode en af de andre deltage i tråden på at svare i stedet for at kommentere, således at jeg ad denne vej kunne tildele denne person point og tråden kunne så blive afsluttet. Er det sådan det fungere???