Avatar billede per2edb Praktikant
11. januar 2012 - 18:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjemmegruppe i win7 og office professionel virker ikke

Jeg kan ikke få Hjemmegruppe i win7 office professionel til at virke

Kan det være fordi navnet på Hjemmenætværk ikke er det samme på alle computere.
Hvis det er tilfældet hvordan retter man så navnet f.eks hjemmenetværk2 til blot hjemmenetværk?

Når jeg prøver med adgangskoden får jeg det svar at Internet protocol version 6(tcp/ipv6) ikke er aktiveret
Men jeg kan i egenskaber se at jeg har flueben i denne?
11. januar 2012 - 18:18 #1
Generelt: DEAKTIVER IP6 ...
Avatar billede per2edb Praktikant
11. januar 2012 - 18:26 #2
skal jeg fjerne fluebenet ud for Internet protocol version 6(tcp/ipv6)
MS skriver lige det modsatte?

Får jeg ulemper ved at fjerne Internet protocol version 6(tcp/ipv6)
Sagt på en anden måde hvad gavn gør Internet protocol version 6(tcp/ipv6)
11. januar 2012 - 19:27 #3
Internet protocol version 6(tcp/ipv6) -> Fremtidig netværks system/princip...
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. januar 2012 - 20:26 #4
Du kan roligt slå tcp/ipV6 fra - du har intet at bruge det til (endnu). Men kontroller lige at dine PC'ere er medlem af samme arbejdsgruppe, altså at der står samme navn når du trykker på [Start] => [Højreklik på Computer] => [Egenskaber]. Hvis de er i forskellige arbejdsgrupper kan de ikke se hinanden. Er de ikke det, kan du ændre medlemsskabet ved at trykke på [Skift indstillinger] => [Skift...] => [samme arbejdsgruppenavn som de andre] og slutte med [OK]. Så skal der som regel logges af/på eller genstartes.
Avatar billede per2edb Praktikant
11. januar 2012 - 21:55 #5
Det virker stadig ikke. MS skriver tcp/ipV6 skal være aktiv!
Arbejdsgrupperne er ens for alle computere
Hjemmenætværksnavnet er forskellig

Der er også tcp/ipv4
i/o-drive
Besvarelse til Link-layer topologi

Skal de være med?

Kan det være avast der spærer?.
Hvis ja hvordan får jeg gennemgan i avast!
Avatar billede per2edb Praktikant
13. januar 2012 - 12:05 #6
Jeg har slået avast fra - det virker stadig ikke?
Er der ingen der kan hjælpe?
Avatar billede per2edb Praktikant
17. januar 2012 - 17:01 #7
Jeg har fundet fejlen
IPv& skal aktiveres
Det kan man gøre ved at køre en stump MS software der hedder IPv6 Fix
Den finder du under google søgning på IPv6 aktiveret