Avatar billede HansT Nybegynder
10. januar 2012 - 22:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Importering/konvertering af vb.designer data til php?

Hej!

Jeg er ny i php-verdenen, så bær over med mig hvis jeg stiller "dumme" spørgsmål.

Jeg har tidligere lavet et database-GUI (MySQL) i vb.net, men vil nu gerne have lavet noget tilsvarende på grundlag af html/php i stedet. Jeg har fået lavet login-siden og etableret forbindelsen til databasen. Så vidt, så godt. Men...
Jeg har en hel del "windows forms" jeg helst vil undgå at skulle designe fra bunden igen, da jeg ikke er gode venner med at designe forms from scratch i php.
Jeg er klar over at den underliggende aktive kode skal skrives om, men kunne jeg nu slippe lidt lettere om ved at konvertere selve brugerfladen...?
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. januar 2012 - 08:17 #1
Er det for at lære, du koder denne gui?
Hvis nej, har du så overvejet phpmyadmin?
Avatar billede HansT Nybegynder
11. januar 2012 - 08:40 #2
Det er primært for at lære det. Jeg programmerer i noget, der minder om C (en proprietær afart) til hverdag, og da serveren kører linux (og dermed Apache) er det naturlige valg for mig php fremfor fx. ASP.net.

Jeg kan se jeg måske var lidt uklar i formuleringen. Det, jeg mener med en database-GUI, er en frontend til at administrere en enkelt database, som i dette tilfælde er et musik-kartotek. Det skal gerne ende med noget fruen også kan finde ud af at betjene, så derfor (og fordi jeg er nærig) vil jeg hellere satse på at lave noget selv end at købe en færdig løsning. :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. januar 2012 - 08:54 #3
phpmyadmin er gratis. :o)

Men når vi snakker frontend, så er en blanding af noget php/mysql bestemt oplagt.
Men forms må du no desværre kode fra bunden af, via simpel html.
Alternativt skal du til at lære et framework, som måske kan genere forms baseret på nogle modeller, som så igen svarer overens med din database-struktur.
Avatar billede HansT Nybegynder
11. januar 2012 - 14:47 #4
Det var det jeg frygtede.. :-P
Jeg administrerer mit bands hjemmeside via Joomla, men det synes jeg et eller andet sted er så voldsomt igen til dette formål...
Avatar billede HansT Nybegynder
11. januar 2012 - 14:48 #5
Hovsa! Kom til at skrive et svar til mig selv i stedet for en kommentar! Kan man slette sin post igen??
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. januar 2012 - 14:51 #6
Nej, men du kan bare afvise det som svar. Eller lade det være. Som sådan gør det ikke den store forskel.
Avatar billede HansT Nybegynder
25. januar 2012 - 17:54 #7
Det lader ikke til der sker mere i denne tråd, så nu lukker jeg den.