Avatar billede Schou1880 Nybegynder
10. januar 2012 - 22:18 Der er 6 kommentarer

Dataoverførsel på N netværk.

Godaften.
Jeg har netop fået sat min nye D-Link N router op
http://www.dlink.com/DIR-615

Mit mediecenter, et WD TV Live-Hub er tilsluttet netværket med denne dongle:
http://www.dlink.com/products/?pid=738

Routeren er sat op til at yde 100% og kun køre på N.

Hvorfor filan går det så pisse langsomt?
http://imageshack.us/photo/my-images/718/skrmbillede20120110kl22.png
Avatar billede Blueeyez Mester
11. januar 2012 - 00:06 #1
Hvor langt væk er modtager fra afsender?
Går signalet igennem væege/loft?
Bruger du internet forbindelsen til andet mens overførelsen er igang?
Avatar billede Schou1880 Nybegynder
11. januar 2012 - 12:27 #2
Fra min computer til mit mediecenter er der 2 meter.
Routeren står lige på den anden side af en tynd væg.
Der kører intet andet over routeren, da hastigheden er målt (den er øverst i process linien.
Avatar billede Schou1880 Nybegynder
11. januar 2012 - 12:27 #3
Og signalstyrken er fuld.
Avatar billede Blueeyez Mester
11. januar 2012 - 12:37 #4
#2 - 3

Er der andet elektronik nær routeren? Eller en radiator i nærheden af eller mellem enhederne?

Jeg kunne god tforestille mig det er det usb trådløse netkort du har købt, hvis du sætter WD boksen til routeren med kabel, er den så stadig på følgende hastighed? (Kunne os være rart og se hvad den egentlige overførelses hastighed + forventet tid er..
Avatar billede Schou1880 Nybegynder
11. januar 2012 - 16:27 #5
Den reelle overførsels hastighed er 377 ned og 9 op, begge i KB/s.
Det står øverst i processlinien. Forventet tid står der.?
Der er ingen radiator imellem.
Avatar billede Blueeyez Mester
11. januar 2012 - 16:56 #6
#5 prøv og sæt kabel mellem din WD box og routeren og fra pc(Eller hvad den forbinder til) også via kebl.. blot for og se hvad hastighed den kan nå op på via kabel.