Avatar billede kloge-aage007 Nybegynder
10. januar 2012 - 05:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ikke-allokeret partition på mini-sd kort

Min mobillos har delt et 4 GB mini-SD kort i 2 partitioner, da den tilsyneladende ikke kan administrere mere en halvdelen af dette kort. Men nu ønsker jeg i stedet at bruge kortet i andet udstyr, men jeg kan ikke få adgang til dette ikke-allokerede område. Nogen bud?
Avatar billede thov Forsker
10. januar 2012 - 14:35 #2
Men ellers er svaret på dine problemer ret enkelt.

SD kort over 2Gb kan ofte ikke bruges i 'gammelt' udstyr, for selvom SD kortene fysiskt ser ens ud, er der forskel indeni.

Kigger du på dit 4Gb kort, står der nemlig SDHC, hvor HC står for 'High Capacity', og så virker de kun ordentligt i SDHC kompatibelt udstyr.
Avatar billede kloge-aage007 Nybegynder
11. januar 2012 - 08:39 #3
Ordentligt SDHC udstyr kunne det være en win7 pc'er?
Så det du fortæller er, at hvis jeg klargør kortet i en SDHC kompatibel dims, så har jeg efterfølgende mine 4 gb, som så kan bruges i ikke kompatible enheden, og som altid vil virke, så længe jeg bare ikke begynder at lege med formatering!
Avatar billede thov Forsker
11. januar 2012 - 13:39 #4
Nej, der skal være SDHC kompatibilitet hele vejen igennem, så selvom du klargør kortet i en flunkende ny multi-kortlæser, vil et 'gammelt' kamera kun 'se' 2Gb.
Avatar billede kloge-aage007 Nybegynder
12. januar 2012 - 11:58 #5
Jamen så må jeg vel tage til takke med de 2 GB, og bare se kortet som et 2 GB kort, men takker for dit svar.