Avatar billede tingholm Mester
09. januar 2012 - 11:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

oprette ny kolonne i tabel i SQL

Når jeg opretter en ny kolonne i Access med SQL:

ALTER TABLE mintabel ADD COLUMN nykolonne VARCHAR(10)

så udfyldes feltet med 10 mellemrum. Hvordan får jeg den til at være tom i stedet? (om den er en tom streng eller null er ikke vigtigt for mig)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
09. januar 2012 - 11:28 #1
Umiddelbart vil jeg sige at du skal vælge TEXT i stedet for.
Jeg har aldrig set felttypen VARCHAR i Access
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
09. januar 2012 - 11:31 #2
At Access så er ligeglad er noget helt andet :-)

Men du må have lavet noget andet for når jeg prøver din SQL på Access 2010, så bliver feltet OK (Både med TEXT og VARCHAR)
Avatar billede tingholm Mester
03. februar 2012 - 11:35 #3
kan sgu ikke helt blive klog på den her... men problemet er da ikke større end jeg bare kan trimme når jeg trækker data ud, så gidder ikke gøre mere ud af det...

Hugo: smider du svar et svar?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
03. februar 2012 - 16:00 #4
Jamen det gør jeg da gerne.