Avatar billede MightyThor16 Nybegynder
06. januar 2012 - 19:02 Der er 5 kommentarer

DVI til HDMI

Hej, jeg har fået købt et DVI til HDMI kabel til fladskærms tv ude i stuen, da jeg vil connecte min bærbar med fladskærmen. Men fandt så ud at DVI ikke understøtter lyd. Hvad skal jeg så gøer? Kan jeg godt bare købe et almindeligt 3.5mm minijackstick med "han" i begge ender, og tilslutte den gennem jackstick porten på min bærbar og fladskærmen?
Avatar billede webweaver Praktikant
06. januar 2012 - 19:15 #1
Du har ikke nogen coaxial udgang eller anden udgang på den bærbare? Har du kun porten til jackstik fra dine høretelefoner?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2012 - 19:25 #2
det er jo ikke ligefremt billige dimser
http://www.av-connection.dk/?ML=791
den nærmeste til 1200kr er nok
http://www.av-connection.dk/?PGr=1889&ML=791
Avatar billede MightyThor16 Nybegynder
08. januar 2012 - 10:32 #3
Jo, altså der er tre porte med jackstik.Der er farvene blå,grøn og rød.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. januar 2012 - 11:04 #4
jackstik på tv er nok ligesom jackstik på den bærbare - det er udgange, og ikke til at modtage lyd.
De 3 farvede udgange på den bærbare er lyd (for og baghøjtalere) og mikrofon.
Avatar billede webweaver Praktikant
08. januar 2012 - 17:28 #5
Hvis du ikke har andre end de tre jackstik, må du benytte dig af det grønne (lyd ud). Blå er signal ind og rød er mikrofon. (kan også sættes til andre, hvis du har et lydkort der understøtter andet end stereo)

Men så vil jeg anbefale dig at køre over i noget jack til phono.
Jack til jack i dit fjernsyn lyder forkert.