Avatar billede Baarup Nybegynder
05. januar 2012 - 19:12 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Tal som bogstaver

Hej Eksperter.

Jeg sidder og er ved at lave en liste, over tal der skrives istedet for enkelte bogstaver.
Og så ville jeg forhøre mig om jeg er rigtigt på den, eller om der er noget jeg mangler..

Håber på noget god hjælp, har søgt over hele nettet og har ikke kunne finde noget brugbart.

-----

1 = I
2 = ?
3 = E
4 = A
5 = S
6 = ?
7 = L
8 = B
9 = G
0 = O

Mange tak.
Avatar billede vejmand Juniormester
05. januar 2012 - 19:15 #1
over tal der skrives istedet for enkelte bogstaver

Skrives hvor???
Avatar billede claes57 Ekspert
05. januar 2012 - 19:25 #2
2=Z
#vejmand - det er som i N(spejlvendt 3)MID, jf deres logo - nemid har så ikke fatte en dyt - 3 skal ikke spejlvendes.
Avatar billede Baarup Nybegynder
05. januar 2012 - 19:28 #3
claes57 smid et svar :)
Avatar billede vejmand Juniormester
05. januar 2012 - 19:30 #4
Det viser vel bare, at der ikke er nogen regler for hvordan man gør det?
Er det ikke op til den enkleste fantasi?

Måske jeg har misforstået det.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
05. januar 2012 - 19:32 #5
Smid et svar??????

Det bliver da mere og mere underlig, det her.....  :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
05. januar 2012 - 19:32 #6
bare luk selv...
Avatar billede claes57 Ekspert
05. januar 2012 - 19:36 #7
#vejmand - hvis du fx vil lave et password, der er let at huske, så V3jM4nd
idet tal skiftes hvor det passer, og stavelser startes med stort.
Avatar billede Baarup Nybegynder
05. januar 2012 - 19:41 #8
Lukker
Avatar billede vejmand Juniormester
05. januar 2012 - 19:42 #9
claes57 >> Den er jeg helt med på, ikke noget galt der.

Mener bare ikke der er en "standard", vi kan vel gøre som vi har fantasi til.
Men det var måske også det spørgsmålet gik på, jeg misforstod det nok, som om det var en form for "standard" der eftersøgtes.

Undskylder hermed min kommentar i #5
Avatar billede Baarup Nybegynder
05. januar 2012 - 19:48 #10
#Vejmand

Det er da jeg har et community system, hvor jeg vil udelokke nogle bestemte brugernavne.
Samt også holde folk fra at skrive f.eks Penis som p3n1s eller p3n15

Håber det hjalp lidt :)
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2012 - 19:53 #11
Folk kan være utrolig kreative med deres brugernavne. F.eks. Pong Lenis. :)
Avatar billede claes57 Ekspert
05. januar 2012 - 19:58 #12
#11 - det kunne så være adgangskoden til http://bigfatsnake.com/
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. januar 2012 - 21:04 #13
Avatar billede olebole Juniormester
08. juni 2012 - 17:00 #14
<ole>

#10: Opgiv din på forhånd tabte kamp!  *o)

Må jeg skrive om kosttilskudet Pikasol, eller om et røveri - og listen er uendelig.

Sprogsanitering falder pladask ned i tidsånden, hvor 'vision' er afløst af 'signal' - og hvor 'form' er Gud og 'indhold' er Fanden. Det gør dog ikke begrebet mere begavet.

Et ord har aldrig skadet nogen eller noget. Det er de holdninger, der ligger bag, der er afgørende - og kan være dybt problematiske.

Vælg dine slagmarker med omhu. Ellers spilder du dit (og andres) liv  *o)

/mvh
</bole>