Avatar billede mrdeeerp Nybegynder
04. januar 2012 - 19:56 Der er 5 kommentarer

min tråløse router vil ikke give mig adgang til internettet.

hej alle sammen.
jeg har fået oprettet internet igennem min antenneudbyder, hvilket virker fint når det er kabel jeg bruger, men så havde jeg jo en trådløs router til at ligge, som så har haft liggende fra dengang jeg kørte med bredbånd. så jeg har koblet de 2 ting sammen, men den trådløse router siger at der ikke er internet adgang. så mit spørgsmål er
kan jeg ikke bruge en trådløs router fra mit gamle bredbånd når det er fra et antenne modem?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2012 - 20:06 #1
Velkommen til E...
Hvordan har du koblet dem sammen?
Fra router 1 lan til router 2 wan?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2012 - 20:10 #2
Har du gjort sådan?
http://support.netgear.com/app/answers/detail/a_id/965
Dette er fra Netgear, men du skal måske bruge samme fremgangsmåde.
Avatar billede mrdeeerp Nybegynder
04. januar 2012 - 20:16 #3
mange tak:)

er desværre ikke helt sikker på hvad du mener?

fra antenne stikket går der et kabel til et modem, og det er så koblet via kabel til en wifi router.
Avatar billede mrdeeerp Nybegynder
04. januar 2012 - 20:27 #4
jeg har bare koblet min wireless router/access point direkte til mit modem.

der er ikke koblet en router imellem, ellers er det ens.
Avatar billede jegrav Nybegynder
04. januar 2012 - 21:56 #5
Din gamle trådløse router kan du ikke regne med uden videre vil fungere i dit netværk.
Det udstyr, du har fået af din internetudbyder, har en LAN IP-adresse og subnet, som din egen trådløse router's IP-adresse  skal passe sammen med. Endvidere skal du deaktivere routerfunktionen og DHCP serverfunktionen i din egen router, idet disse funktioner (højst sandsynligt) varetages af udbyderens leverede udstyr. Din router virker herefter som accespunkt. Dvs. du skal kun bruge switch-portene på den og IKKE Internet-porten. Hvis du ikke med sikkerhed ved, hvordan du laver ændringerne, bør du ikke selv give dig i kast med det men få en til at gøre det for dig.