Avatar billede ghitao Nybegynder
04. januar 2012 - 10:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fra Office 2003 til 2010 og ændring af stinavn

Hej.
Vi har en gammel database - oprettet i Office 2003. Nu har vi fået Office 2010, og vil selvfølgelig gerne opgradere databasen. Når vi prøver, kommer der en besked, om at den ikke kan finde stien. Det har så vist sig, at drevet er blevet omdøbt for et årstid siden. Vi gik over til Office 2010 for 2 måneder siden.

Jeg har derfor 2 spørgsmål:

Kan det som hovedregel godt lade sig gøre, at gå fra 2003 til 2010? Og hvordan pokker ændrer/omdøber man den forespørgsel/makro,så  programmet kan finde den rigtige tabel?

Håber I kan hjælpe, og at jeg har fået skrevet spørgsmålet forståeligt. :)

På forhånd tak

Ghita
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2012 - 11:06 #1
Jeg sidder ved en 2010 maskine lige nu, saa du er velkommen til at sende din db og din datadel, saa skal jeg lave en loesning, saa du ikke kommer i den situation igen!~)
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2012 - 11:09 #2
...eller du kan holde shift nede naar du aabner databasen, hoejreklik paa en af tabellerne og vaelg Linked Table Management. Her vaelger du alle tabeller og opdaterer, saa bliver du bedt om at browse dig frem til datadelen og saa skulle det vaere i orden!~)
Avatar billede ghitao Nybegynder
04. januar 2012 - 11:41 #3
Hej . Er du her endnu? :) Har du en mailadresse? Eller hvordan sender jeg?

Jeg synes nemlig ikke, at løsning 2 virker?
Avatar billede ghitao Nybegynder
04. januar 2012 - 11:44 #4
Men det med at løsning to ikke virker, skyldes jo vist at den leder efter et g drev, der i mellemtiden er omdøbt til I?
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2012 - 11:50 #5
det kan du browse dig frem til...

ellers... spg.eksperten@gmail.com
Avatar billede ghitao Nybegynder
04. januar 2012 - 11:59 #6
Tak. Nu har jeg fået en ven til at sende den. En jeg har spurgt om hjælp, som ikke vidste hvordan. Hans mail starter med iba. Håber det er ok
Avatar billede ghitao Nybegynder
04. januar 2012 - 16:09 #7
Tak for hjælpen :)