Avatar billede atd Nybegynder
03. januar 2012 - 15:39 Der er 2 kommentarer

dyndns.dk problemer med anvendelse

Hej
Jeg har lavet en ny server, som er tiltænkt lidt test af websider samt og MS SQL  databaser.

Jeg har oprettet et domæne på dyndns.dk = xxx.dyndns.dk

Jeg anvender samtidig et program der kigger på, om min dynamiske ip adresse er blevet ændret. Hvis den er det, så erstatter den den gamle med den nye oppe på dyndns.dk.
Mit problem er så, at anvender jeg den ip adresse der er indlæst oppe på dyndns.dk, så kan jeg godt finde min testside.

Altå 192.168.x.x/testside.html

Men hele idéen med dyndns er vel, at jeg burde kunne skrive følgende.

mit-navn.dyndns.dk/testside.html.

Men dette kan jeg ikke. Altså erstatte ip adressen med den oprettede dyndns domæne.
Skriver jeg domænenavnet, så får jeg bare en side  med en blå bar. Deri står der DynDNS: mit-navn.dyndns.dk
Og derefter intet andet.

Hvad gør jeg forkert, eller tænker jeg forkert i forhold til hvad jeg skal gøre

På forhånd tak.

Rasmus
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2012 - 22:23 #1
192.168.x.x er en intern (lan) ip adresse, så du sidder nok bag en router. Set udefra har du en helt anden (dynamisk eller statisk) ip adresse.
Så dit program får ikke opdateret din rigtige ip adresse korrekt som den ser udefra med det subdomæne du har hos dyndns.dk.

Jeg ved heller ikke hvordan dette program skulle kunne vide hvilken ip adresse du har set udefra medmindre den spørger en ekstern server, og du har heller ikke nævnt hvilket program du bruger. Men det kunne måske hjælpe andre med løsningsforslag.
Avatar billede atd Nybegynder
04. januar 2012 - 09:04 #2
Sorry!
Kom til og skrive min interne ip på.

Den hedder 80.163.xx.xxx/testside.html
Og det program jeg anvender hedder directUpdate som understøtter dyndns.dk.

Som nævnt er mit problem således ikke at få opdateret dyndns.dk med den pt. rigtige ip adresse, men derimod, at når jeg anvender

mit-navn.dyndns.dk så får jeg bare det jeg beskriver i mit spørgsmål.

Beklager ip fejlen