Avatar billede andershholm Nybegynder
02. januar 2012 - 18:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Computer starter, men intet på skærmen??

Et spørgsmål, min computer ville ikke læbgere starte op, eller det vil sige, at når tænker på power knappen, kan jeg høre, at computeren starter, harddisken køre, men der kommer ikke noget på min skærm.

Kan det være mit skærmkort er der stået af?
Avatar billede pstidsen Novice
02. januar 2012 - 18:57 #1
Prøv med en ekstern skærm eller et andet skærmkort hvis du har.
02. januar 2012 - 18:58 #2
Kommer der noget (eller flere ) BEEP ?
Avatar billede andershholm Nybegynder
02. januar 2012 - 19:06 #3
Pstidsen, jeg har ikke været konkret nok, men det er min stationær, og har testen skærmen med en anden cmputer, og der virker skærmen fint..

Karise_larry, der kommer ingen beep eller noget. Man høre, at der blæser og harddisken starter op, men så stopper det hele der.. Den stopper også med at læse på harddisken, og skærmen står bare og blinker, den tænder aldrig.

Piller jeg så stikket af computeren, så skriver skærmen, at der ikke er noget imput, og sætter jeg stikket på igen, så holder den op med at sige det..
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
02. januar 2012 - 19:14 #4
Det kan være defekt grafikkort eller bundkort. Det kan også være at batteriet på bundkortet er færdigt. Hvor gammel er maskinen?
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2012 - 19:14 #5
Tjek dine ram. Har du mere end 1 blok, prøv dem på skift. Ellers kør en test: http://www.softpedia.com/get/Tweak/Memory-Tweak/Microsoft-Windows-Memory-Diagnostic.shtml
Men det kan selvfølgelig også være grafkortet som er problemet.
Avatar billede fldksvj Nybegynder
02. januar 2012 - 19:27 #6
Jeg er ikke ekspert og kan ikke hjælpe.. men jeg havde i julen samme problem og da jeg i dag kom på arbejde i dag havde en kolega også samme problem i julen. Jeg nåede netop lige at se på skærmen at AGV havde stoppet en virus og ville checke AGV for hvilken virus.. det nåede jeg ikke. Skærmen frøs fast og efter genstart var skærmen sort... der var ingen fejlbip på computeren som indikerer at det er skærmkortet - bare en sort skærm. Skærmen virker på en anden computer... Jeg ved ikke om dette kan have sammenhæng med problemet her. Det vil jeg overlade til eksperterne..
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2012 - 19:40 #7
Når du tænder pc, ser det så ud (på harddisk aktivitet) som om den booter Windows op uden billede?
Gør den det må det være dit grafikkort der er stået af.
Er der ikke nogen aktivetet (blinkende led) i harddisk kan det være andet hardware der fejler (ram/bundkort)
Avatar billede andershholm Nybegynder
02. januar 2012 - 20:08 #8
Maskinen er ikke mere end 2 år.

Har prøvet at lade være med at sætte skærmen til, men der ikke
stadig ikke en skid. Harddisken starter, og holder kort efter op med at "læse", med kører stadig.

XP, den holder op med at læse umiddelbart efter opstart, og der lyder ikke til, at den booter op overhovedet.

men under alle omstændigheder, burde man så ikke få opstartes billedet, så man kan gå i bios, hvis det er harddisken der er stået af?
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2012 - 20:20 #9
Hvad er det for en skærm du har? Jeg har oplevet et par gange at min gamle skærm stod af (en Samsung SyncMaster), og prøvede at rode med ledninger uden det hjalp. Og så pludselig et par dage efter virkede den fint igen. Jeg har ikke haft nogen problemer med den det sidste års tid, så jeg aner ikke om det har været en løs forbindelse, skærmen eller grafikkortet.
Hvis du har mulighed for det, så prøv at koble en anden skærm til din computer.
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2012 - 20:03 #10
Jeg får af en eller anden grund ikke mail fra Eksperten, så jeg afmelder spørgsmålet.
Avatar billede andershholm Nybegynder
16. februar 2012 - 09:16 #11
Tak for hjælpen. Tror det bliver et nyt bundkort..
Avatar billede Lars Simonsen Praktikant
12. januar 2023 - 13:08 #12
Hvis du har en ekstern harddisk tilkoblet til PC så kan din pc godt forsøge at starte på på din ekstren og der sker ikke noget andet den står og tænker. Jeg har løst det ved blot at koble den eksterne fra