Avatar billede A_Kunz Nybegynder
01. januar 2012 - 17:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til LAN forbindelse.

Hej, jeg har virkelig brug for noget hjælp nu.

Jeg har flere computere, men lige nu har jeg bare brugt 2 til at forsøge mig med.. Jeg har Fibernet fra energifyn.

Begge computere kører windows 7, den ene er en netbook og den anden en stationær. Begge er opsat stortset ens, så vidt jeg lige kan se.

Når jeg sætter net stikket i den lille, så virker det bare. og får følgende oplysninger på en ipconfig:
DNS-suffiks Waoo.dk
IPv4: 82.143.206.103
Undernetmaske: 255.255.255.0
Std gateway: 82.143.206.1

Den stationære vil ikke på nettet, når jeg sætter kabel i, den opretter fobindelse og skriver så når man peger nede på symbolet: ingen internetadgang

Får følgende oplysninger
DNS-suffiks:
IPv4: 169.254.109.72
Undernetmaske: 255.255.0.0
Std gateway:

Please hjælp, jeg får spat af ikke at kunne få det til at virke, den virkede igår, og jeg har intet gjort siden, og nu virker den ikke.. Jeg har læst nogle andre emner, og på den der ikke virker forsøgt at fjerne flueben i IPv6 under konfiguration af netkortet, det virkede ikke.. Alle IP indstillinger er sat til auto på begge pc´ere
Avatar billede jjam Juniormester
01. januar 2012 - 18:01 #1
Har du en router i netværket, hvis ikke så er det nok løsningen.
Avatar billede A_Kunz Nybegynder
01. januar 2012 - 18:04 #2
Den har jeg fjernet, fordi den kan ikke få forbindelse til nettet heller selve lampen på routeren der indikerer netforbindelse forbliver gul.. Så jeg har sat pc´erne til hver for sig self, kører ikke med dem begge på, de bliver sat til skiftevis lige pt, Så det er ikke en router der noget problem.
Avatar billede jjam Juniormester
01. januar 2012 - 18:29 #3
Jeg tror det er et problem med tildeling af IP adresse.
Du kan ofte kun få tildelt én IP adresse af gangen, derfor er en router en god ide.
(En ny router kan fås for Kr2-300-)
Prøv at fjerne alle forbindelser. Vendt ½ time. Sæt routeren ril og konfigurer den på WAN siden.

Hvis du forsætter med flere PCere, så prøv med kommandorene
IPCONFIG /Release    (Før du fjerner en PC)
IPCONFIG /Renew    (Når en ny PC er forbundet)

(Jeg går ud fra at du benytter windows)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2012 - 18:33 #4
Har du forsøgt at deaktivere netkortet, og aktivere det igen?
Er indstillingerne inde i enhedshåndteringen på kortene ens på begge maskiner?
Er begge maskiner fuldt opdateret (Windows)?
Avatar billede A_Kunz Nybegynder
01. januar 2012 - 18:37 #5
# 3 jeg har en helt ny router wireless. som jeg heller ikke kan få til virke trådløst, nævnt i en anden tråd.. Og den har jeg kørt med på kabel indtil jeg kunne få det til at virke trådløs. Men da jeg startede computeren idag, virkede den ikke, så sat jeg den stationære direkte i modemet først. og det virkede ikke, så prøvede jeg med den lille og det virkede..

Det er windows 7 begge maskiner, fuldt opdateret, også drivere på diverse netkort osv og ens opsætninger på kortene.. Og har prøvet og deaktivere og aktivere netkortet også ja uden held.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2012 - 18:44 #6
Henter den stationære DNS serveradresse automatisk i egenskaber for tcp/ip?
Avatar billede A_Kunz Nybegynder
01. januar 2012 - 18:45 #7
Det er den sat til ja.
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. januar 2012 - 18:53 #8
prøv at gå de forskellige muligheder igennem.
http://imageshack.us/f/14/netvrk.png/
Avatar billede A_Kunz Nybegynder
01. januar 2012 - 19:04 #9
Nu fik jeg den stationære til at virke igen over routeren, ved ikke helt hvordan. Men det kunne ihvertfald få forbindelse igen ved at jeg bruge ipconfig/release den kendte jeg ikke til :) Så tak der.

Så mangler jeg bare at få det til at køre trådløst.. Den er straks værre for det kender jeg INTET til, det skal normalt bare virke..

Hvis det er noget i kender noget til så se evt her:
http://www.eksperten.dk/spm/954209