Avatar billede Qudash Nybegynder
31. december 2011 - 14:13 Der er 3 kommentarer

SQL server vil ikke starte :(

Hej folkens på Eksperten.dk

Jeg installerede et program på min kammerats computer, som skulle holde styr på hans tusinde af film, men nu har vi så fået et lille problem. På min computer kører det hele fint og der er slet ikke nogen ting galt der. Men på hans har den stoppet programmet i SQL server Configuration manager, og vi kan ikke få den til at køre igen.
Hver gang vi prøver at starte SQL Serveren, så siger den at der er gået for lang tid, og forbliver slukket :(

Det program som vi prøver at køre, er noget der hedder Mymovies.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig til en løsning :)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
01. januar 2012 - 22:49 #1
Kig i loggen efter fejl :)

Den ligger i samme dir som mssql'en, Program Files....
Avatar billede Qudash Nybegynder
22. januar 2012 - 23:41 #2
Nu har jeg kigget i log filen, og den skriver bare:

2012-01-22 23:10:18.74 spid5s      Cannot recover the master database. SQL Server is unable to run. Restore master from a full backup, repair it, or rebuild it. For more information about how to rebuild the master database, see SQL Server Books Online.

Men jeg synes ikke at jeg kan finde nogen af de ting den efterlyser :(

Håber der er en som blev mere klog på det, end jeg gjorde.

Håber at der er en som kan hjælpe mig med dette lille problem :)
Avatar billede Syska Mester
23. januar 2012 - 18:57 #3
MSDN siger:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms143269.aspx

Så du skal vist hente installations CD/DVD'er til din SQL database. Ved ikke om Mymovies måske allerede indeholder de installation filer ellers kan de findes online.

Søg efter SQL Express