Avatar billede louisek Mester
30. december 2011 - 13:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

InDesign - guides

Hej med jer,

Er der en der ved om jeg kan skifte farver på mine guides i mine masters? - jeg vil gerne have flere forskellige farver guides på samme tid, så di kan styre individuelle elementer i layoutet.

Godt nytår!
Louise
Avatar billede prodic Mester
30. december 2011 - 13:14 #1
Mig bekendt kan du kun styre farven delvist via Layers-farven, men der vises farven kun når de forskellige guides er markeret.
Som default har de den samme farve.

Du kan muligvis bruge Ruler Guides til noget i kombination med Threshold, men tvivler lidt på det...
http://blog.rockymountaintraining.com/?p=1716
Avatar billede louisek Mester
30. december 2011 - 13:19 #2
ja det er også det jeg er kommet frem til --- underligt egentligt, så jeg tænkte at jeg måtte have overset noget :) ...

Men jeg ville gerne kunne have dem i forskellige farver for overskueligheden i mine sidelayouts ... det må blive CS6 ;)
Avatar billede prodic Mester
30. december 2011 - 13:21 #3
Hvis du laver en request til dem så lytter de måske. Ellers sker der nok ikke alverden. :-)
30. december 2011 - 13:23 #4
Prøv at kigge på denne vejledning:
http://indesignsecrets.com/a-few-good-indesign-tips-part-1.php

Der er en beskrivelse af hvordan du skifter farve på den enkelte guide.
Avatar billede louisek Mester
30. december 2011 - 13:29 #5
fantastisk erik :) ... lige hvad jeg manglede!! :)

hemmeligheden er altså at gå i

LAYOUT > RULER GUIDES

I AM LOVING IT!!
30. december 2011 - 14:15 #6
Godt du kunne bruge det!