Avatar billede GlennAarhus Nybegynder
28. december 2011 - 20:20 Der er 8 kommentarer

Sort skærm / Svag baggrunds belysning

Hej,

Min bærbars, der kører Vista, skærm er sort fra den bliver startet op. Eller rettere sagt så er belysning meget svag, da jeg kan se at der er liv i den når jeg lyser på den med stærkt lys. Computeren virker fint så jeg går ikke ud fra at det er et hardware problem.

Jeg har forsøgt at tage batteriet ud og holde tænd knappen nede i et minuts tid, men dette trick virker ikke.

På forhånd tak,
Glenn
28. december 2011 - 20:30 #1
Sorry - Hardware fejl i det såkaldt BackLight...
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. december 2011 - 20:42 #2
Er skærmen sådan helt fra starten?
Vises Bios oplysningerne klart, eller er de også mørke?

Hvis den er mørk under hele opstarten, så lyder desværre alligevel som et hardware problem med baggrundsbelysningen.
:(

Der ligger en computer service forretning i Århus, jeg kender ikke noget til dem.
http://www.aarhuspc.dk/
Avatar billede GlennAarhus Nybegynder
28. december 2011 - 20:59 #3
Ja det hele er simpelthen mørkt under hele forløbet.
Avatar billede GlennAarhus Nybegynder
28. december 2011 - 21:02 #4
Skal lige tilføjes at da jeg tændte den for første gang i en måneds tid i dag virkede skærmen perfekt de først 5 sekunder.
28. december 2011 - 21:08 #5
Ref #4: Det kan man nemlig også opleve ved et defekt BackLight...
Avatar billede GlennAarhus Nybegynder
28. december 2011 - 22:05 #6
okay, mange tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2011 - 06:14 #7
Ps Pc kan stadig bruges, hvis den tilsluttes ekstern skærm.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2011 - 07:46 #8
har du ikke kommet til at røre en tastekombination

mener at huske man skal trykke f10 + en anden tast for at gøre skærmen lysere
men det står i manualen

m.v.h