Avatar billede Jolles Professor
18. december 2011 - 12:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

installere xp sammen med win7

Min nye Asus er født med win7.
Men mange programmer arbejder åbenbart kun til og med xp.
Nogen har fortalt at jeg godt kan lægge et nyt styresystem oveni et gammelt, men ikke kan installere et gammelt styresystem på en ny pc - altså ikke lægge xp oveni win7.
Er det rigtigt? det er fordi jeg har et godt, gammelt grafikprogram micrografx picture publisher, der stammer helt tilbage til win98, men som har fungeret upåklageligt tom xp.
Er der nogen løsning?
Hvis ikke, kan nogen da anbefale et enkelt, godt grafikprogram til sådan en hjemmenørd.
Når vi kommer så langt, skal jeg selvfølgelig igenigenigen ha hjælp til pointgivning, som jeg stadigvæk ikke begriber.
18. december 2011 - 12:46 #1
Du kan godt install XP "oveni" din WIN7 (OG DERMED SLETTE WIN7 HELT hvis det er det du vil ???) ...

---

www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/Jolles+%28nedlagt+brugerprofil%29 (Point ude: 360 ?)
www.eksperten.dk/faq#faq-8-5

(Det har du vist fået at vide før ?)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2011 - 13:05 #2
Virtuel Xp?
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/install-and-use-windows-xp-mode-in-windows-7
Har ikke selv Windows 7 og installeret Xp mode på den. Men der er tråde om det på Eksperten.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2011 - 13:08 #3
Det kræver dog du har Windows 7 Professional, Enterprise eller Ultimate.
Avatar billede Blueeyez Mester
18. december 2011 - 13:17 #4
Hvis jeg husker rigtigt, så skal du formatere hele maskinen, jeg mindes man skal installere xp først og derefter windows 7.. (Jeg er dog meget usikker)

Den måde lykkedes for mig i sin tid, da jeg havde 7..

Du kan os installere Windows XP på maskinen i stedet for Windows 7, men der vil nok komme en del arbejde du skal foretage.. og jeg ved heller ikke mht. driverne..

Du kan os benytte virtualbox og køre xp virtuelt den vej.. men den bedste løsning er enten dual boot eller kun 1 system.. (Dual boot betyder at have 2 styresystemer på 1 pc på samme tid)
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2011 - 17:10 #6
Virtual PC fra Microsoft løser dit problem - kører på alle Windows 7 versioner og må ikke forveksles med "Virtual XP" det betyder at du skal ha din egen installations-skive og selv finde og installere drivere http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/support/virtual-pc-2007.aspx
15. januar 2012 - 12:01 #7
(Hvad endte denne tråd med ?)
Avatar billede Jolles Professor
26. november 2013 - 10:17 #8
Karise: Her det vist jeg skal skrive "læg et svar", ikke? Og så håbe browseren reagerer med en firkant til et flueben.
27. november 2013 - 10:40 #9
Ping...

(Dette er så et [svar]...)

Video der viser [AccepterSvar] ->
http://gratisupload.dk/vis/63579/
www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo