Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
17. december 2011 - 04:13 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Deaktivering af Windows tjenester

Inde i Systemkonfiguration kan man deaktivere nogle Windows tjenester, og mange af dem er slet ikke nødvendige, og hvis man deaktivere dem bliver ens system ekstremt hurtigt og stabilt.

Hvilke må man deaktivere og hvilke må man ikke?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2011 - 04:33 #1
Services der ikke bruges vil naeppe give store foredringer.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
17. december 2011 - 04:44 #2
Ja men hvilke må man deaktivere? Jeg kører med en hel del deaktiveret og min PC køre stortset fejlfrit, samtidig er den langt hurtigere. Men jeg vil selvfølgelig ikke gå på kompromi med sikkerheden/funktionaliteten.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
17. december 2011 - 04:45 #3
Windows defender er ihvertfald aktiveret og sat til at starte op sammen med Windows. Men der må da vel være nogle andre tjenester/funktioner som er essentielle/nødvendige?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2011 - 04:51 #4
Jeg tror at hvilke services der er noedvendige er forskelligt fra bruger til bruger.

Mit forslag:
- lav en liste over services
- brug Google og/eller Eksperten til at finde ud af hvad de goer
- bestem dig for hvilke du har brug for
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2011 - 04:54 #5
Jeg ville nok ioevrigt ikke disable services.

Jeg ville bare saette dem til manual start, saa jeg kan starte dem hvis jeg faar brug for dem.

Og nyere Windows har ogsaa automatic delayed, som kan goere opstart hurtigere, hvis man ikke skal bruge services med det samme.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
17. december 2011 - 04:55 #6
Liste over services:

1. Application experience
2. Gateway tjeneste til programlaget
3. Slutpunktsuadio i windows generator
4. Windows audio
5. BFE (base filtering engine)

Orker ikke resten lige pt.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. december 2011 - 10:01 #7
Enig i #4.
Der er jo ingen her der kan vide hvordan du har konfigureret din maskine 100%, ud over det du skriver med nævnte programmer.
Og hvis du så lige ændrer måden du bruger pc på, så vil du få fejl meddelelser om at det og det ikke virker. Tror heller ikke du vil få meget ud af det. En ting du kan gøre er at tjekke det hardware der er på pc. Er der porte og enheder du ikke bruger kan du deaktivere dem i bios og enhedshåndteringen.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
17. december 2011 - 10:26 #8
#7 Min pc kører lynhhurtigt og stabilt efter jeg deaktiverede alt det skrammel som Windows starter op med. Før crashede dne og var ustabil, det var først efter at jeg deaktiverede alt muligt inde i systemkonfiguration>tjenester at den blev hurtg og stabil.
Avatar billede chalde Seniormester
17. december 2011 - 12:45 #9
#8 Det lyder mere som følgefejl fra noget andet end Windows.
Har endnu ikke oplevet Windows 7 ustabil OOB så længe den er opdateret både systemmæssigt og drivermæssigt.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. december 2011 - 05:05 #10
#9 Jeg køre med Vista pt. da min Win7 CD er ridset.
Avatar billede chalde Seniormester
19. december 2011 - 07:32 #11
#10 Så er du også selv ude om det ;)
Men ja, der kan jeg ikke helt sige det samme om stabilitet og hastighed, men kørte nu også kun kortvarrigt med det i sin tid.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. december 2011 - 08:29 #12
#11 Det er faktisk ikke min skyld at min CD blev ridset. Det var mit asus cd rom drev som fik et flip og begyndte at rotere meget hurtigt så CD'en kom i klemme og det blev lavet ridset. Jeg ved ikke umiddelbart hvad der skyldtes at CD rom drevet begyndte på det. Men CD'en er ridset og totalt ubrugelig, medmindre den kan fixes.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. december 2011 - 09:51 #13
Dem som vil have point, smid et svar.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. december 2011 - 12:12 #14
Lukket.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. december 2011 - 21:41 #15
2 timer og 21 minutter var godt nok ikke lang tid til at smide et svar .......
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
20. december 2011 - 00:40 #16