Avatar billede KHHP Juniormester
15. december 2011 - 14:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 licens

Hej
Jeg er igang med at kigge på en ny stationær pc, og har i den forbindelse fundet en jeg er virkelig interesseret i.
Problemet er bare at jeg har en mistanke om at maskinen kører på piratkopieret windows 7, da sælger i annoncen skriver at maskinen har windows 7 ultimate 64-bit. Ifølge den alder sælger oplyser pc har, så burde den køre Windows Vista Home Premium 32-bit.
Kiggede derfor lige på edbpriser, hvor jeg fandt ud af at windows 7 ultimate koster 2069 kr. og jeg kan ikke forestille mig at folk går ud og køber en så dyr opgradering til en pc der bare skal være til hjemmebrug.
Jeg havde tænkt mig at kontakte sælger og spørge om jeg måtte komme og kigge på maskinen. Når jeg så ankommer har jeg penge med til at betale maskinen, og så vil jeg forlange af sælger at vi laver et slutseddel/købsaftale på computeren (hvis jeg stadig har lyst til at købe computeren), som bl.a. skal sørge for at hvis jeg finder software på maskinen der ikke er betalt for(bla. windows 7) skal sælger dække ALLE omkostninger i forbindelse med indkøb af original licenser.
Jeg kom i den forbindelse til at tænke på om man kan købe selve produktnøglen til Windows 7 Ultimate hos Microsoft billgere, end hvis man skal købe en hel pakke med installations-dvd og licensnøgle. da jeg næppe tror at sælger vil betale 2100 kr. for en licens, og han derved kun har fået 200kr. ud af at sælge computeren til mig.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2011 - 16:21 #1
hej KHHP  det kan være at han har Downloadet den fra en pirat hjemmeside f.eks  fenopy eller thepiratebay  MEN spørg ham ?

Sige du skriver Problemet er bare at jeg har en mistanke om at maskinen kører på piratkopieret windows 7, og på computeren står der en lille makat på computeren  se her  http://thecustomizewindows.com/wp-content/uploads/2010/11/win7productkey.png

eller så kik i kontrolpanel >system og sikkerhed >system
og kik i windows-aktivering der skal stå  windows er aktiveret  og  der skal være http://i40.tinypic.com/okx3q8_th.png
Avatar billede KHHP Juniormester
16. december 2011 - 08:56 #2
Ja, jeg kan jo godt skrive til ham at jeg har en mistanke, og så vil han enten ikke sælge den til mig, eller også skriver han at den er original.
Jeg tænkte lidt mere på om jeg måske kunne ringe til noget microsoft kundeservice eller lignende op så oplyse den produktnøgle jeg kan trække ud af systemet, med et eller andet produktnøgle-finder program, og så kan de fortælle mig om den er original. Det kan jeg jo først gøre når jeg har købt maskinen.
Tænkte lidt på at jeg i den købsaftale/slutseddel jeg laver med sælger, skriver at hvis jeg ikke har fundet noget ikke betalt software indenfor 14 dage, så skal jeg selv dække et evt. indkøb af ny licens, og jeg er da sikker på at Microsoft bare giver mig et link hvor sælger kan købe en ny produktnøgle.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2011 - 11:41 #3
http://www.teamviewer.com/da/download/index.aspx

eller vis du har en windows 7 produktnøgle så så brug den eler en windows 7 DVD
  eller prøv den http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=da

vis den ikke vil update den så er det nok piratkopieret  eller vis du har en windows CD/DVD
så lav en ny windows installation :-)
Avatar billede KHHP Juniormester
22. december 2011 - 00:23 #4
Nu er det sådan at jeg ikke spørger efter noget fjernstyring eller hvordan jeg tjekker om windows er ægte. Der er mange der godt kan finde ud af at snyde både aktiveringsprogrammer og windows update til at tro at systemet er iorden, men de kan ikke snyde microsofts produktnøgle system, så derfor ville jeg vide om man ikke bare kan købe selve produktnøglen et eller andet sted.
Avatar billede KHHP Juniormester
27. december 2011 - 13:54 #5
Lukker.
Tror jeg spørger sælger, og hvis han/hun siger den er i orden og de har kvittering på windows 7, så køber jeg den og finder selv ud af noget med at tjekke om den er i orden.
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2012 - 14:36 #6
windows anytime upgrade

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/windows-anytime-upgrade

Sådan får du en nøgle til Windows Anytime Upgrade

Du kan få en nøgle til Windows Anytime Upgrade på internettet eller i en elektronikforretning. Du kan derefter bruge opgraderingsnøglen i løbet af Windows Anytime Upgrade-processen til at opgradere til en anden udgave af Windows 7 på en computer, som i øjeblikket kører en aktiveret kopi af Windows 7. Du kan finde flere oplysninger om Windows Anytime Upgrade under Opgradere til en anden udgave af Windows 7 ved hjælp af Windows Anytime Upgrade og Windows Anytime Upgrade: ofte stillede spørgsmål.

Bemærk!

En nøgle til Windows Anytime Upgrade giver dig kun mulighed for at opgradere fra én udgave af Windows 7 til en anden udgave af Windows 7. Den giver dig ikke mulighed for at opgradere fra en tidligere version af Windows til Windows 7.

Windows Anytime Upgrade er ikke tilgængelig i alle versioner af Windows 7.

Windows Anytime Upgrade kan kun købes online i Australien, Belgien, Canada, Frankrig, Holland, Italien, Japan, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland og USA.