Avatar billede futte850 Nybegynder
14. december 2011 - 19:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

cs3 vs cs4 vs cs5

Hejsa.
Jeg har igennem tiden brug Photoshop til at opbygge mit webdesign.
Typisk har jeg altid holdt mig til den nyeste version, dog uden at tænkte over om det var nødvendigt.

Mit spørgsmål går så på, hvor nødvendigt det er at have cs5 frem for cs4 da jeg "KUN" bruger det til webdesign ??

Min bærbar er dog rigeligt kraftig til opgaven, men hvis man kunne spare lidt på cpu brug ved, at vælge cs3 eller cs4 ville det da være en fordel.!
Avatar billede keysersoze Guru
14. december 2011 - 19:35 #1
udvikling af et webdesign er et vidt begreb - i bund og grund ville du kunne nøjes med Paint til at lave det eller et gratis program som fx Paint.NET, men sidder du og udvikler toppen-af-poppen state of the art vil nyeste versioner (såfremt du behersker dem) altid kunne give lidt ekstra.

Så spørgsmålet må vendes om til om du er tilfreds med det program du sidder med nu eller har du mangler der kan forsvares at betale en pæn sjat penge for at få.
Avatar billede futte850 Nybegynder
14. december 2011 - 20:13 #2
Tja.. det er svært at sige hvor meget jeg laver, men tror bestemt godt jeg kunne nøjes med cs4, men hvor stor forskel er der imellem cs4 og cs5 hvad angår ressource forbrug ??.
Avatar billede prodic Mester
14. december 2011 - 21:31 #3
Forskellen i rescourceforbruget i Photoshop CS4 vs CS5 er efter min erfaring minimal.
Uden at kende til dine designs og grafiske stil, så er det svært at vurdere men til hvad jeg betragter som alm. webbrug vil CS4 være mere end tilfredsstillende.
CS3 er for ustabilt og CS5 har alt for lidt nyttigt.

Som den gode Soze siger så kan du formodentligt godt "nøjes" med paint.net og lign.
Integrationen med de andre Adobe-programmer, forudsat at du bruger dem, vil selvfølgelig ikke være den samme.

Min stemme går klart til CS4 omend CS5 da også har nogle rare features - tvivler dog på at de for dig er nyttige.
Google evt. nogle comparisons og se forskellene mellem CS4 og CS5/CS5.5.
Avatar billede futte850 Nybegynder
22. februar 2012 - 18:00 #4
super.. jeg takker.. smid et svar prodic
Avatar billede prodic Mester
23. februar 2012 - 11:14 #5
Du smider bare et svar selv og accepterer det. Ellers tak. :-)
Avatar billede futte850 Nybegynder
26. februar 2012 - 14:49 #6
gdfsg