Avatar billede Novice-1 Forsker
11. december 2011 - 11:49 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

sfc /scannow win7 har kun 32 bit DVD

hej    Jeg ville have kørt ovennævnte kommando på venindens maskine
men på de DVDer der fulgte med maskinen står 32 bit

Og da vi i sin tid, på den pågældende toshiba, kunne vi vælge mellem at installerer win 32 eller 64 bit, og vi endte med at vælge 64 bit.

så nu er det store spørgsmål hvis jeg vælger at kører sfc /scannow, vil kørslen så gøre  windows helt forvirret!!!
således at en sådan kørsel vil gøre mere skade end gavn.

på forhånd tak!
11. december 2011 - 12:42 #1
... prøv bare - systemet vil selv fortælle hvis den ikke kan ...

PS: Husk at
SFC.EXE /Scannow
skal køre som Administrator...
Avatar billede thov Forsker
11. december 2011 - 12:45 #2
Det er ikke sikkert, at DVD'en er nødvendig, for findes mappen WINSXS på systemet, ligger alle de nødvendige filer der.

Hvis mappen er der, men sfc /scannow alligevel fejler, skal en nøgle i reg.basen ændres (Sådan var det med XP).
Avatar billede Novice-1 Forsker
11. december 2011 - 14:12 #3
karise og thov
                tak for svar  -jeg kommer ikke  i nærheden af pc før engang i det nye  år  -så hvis i begge skriver et "svar" må i dele point i denne omgang

hvis det bliver aktuelt til sin tid stiller jeg nyt spørgsmål om hvordan man ændre nøgle i reg basen
--problemet er nu  at jeg kun er få timer i nærheden af pc -når det endelig sker.  -i relation til at stille nyt spørgsmål
Avatar billede Novice-1 Forsker
11. december 2011 - 14:16 #4
karise      du skriver  SFC.EXE /Scannow
                skal .EXE også med i kommandoen ?
11. december 2011 - 14:34 #5
... det plejer jeg at gøre ...
11. december 2011 - 14:35 #6
Ping...
Avatar billede thov Forsker
11. december 2011 - 16:26 #7
Programmer med .EXE som extension kan køres, bare med programnavnet.
Skriver man ikke .exe vil Windows automatisk indsætte det :-)

M.h.t. registreringsdatabasen:
WINSXS mappen ligger sandsynligvis under C:\Windows.
Kør regedit (Med eller uden .EXE)
Find nøglen: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup
Se efter nøglen 'SourcePath' i den højre halvdel af Regedit vinduet.
Er den der ikke, opretter du en ny 'Strengværdi' nøgle, som skal fremstå med data Type REG_SZ.
Døb nøglen: SourcePath
Højreklik på den nye nøgle, vælg rediger og indtast stien til winsxs i 'Værdidata'. F.eks. C:\Windows

Afslut Regedit og genstart computeren.