Avatar billede svalde Nybegynder
10. december 2011 - 11:41 Der er 7 kommentarer

Vælg hvilket program der spiller på en bestemt port.

Hey,

jeg famler lidt i blinde her, jeg har en DELL bærbar, med to audio-out porte og et par højtalere (selvfølgelig:).

mit spørgsmål er så, er det muligt at køre musik i de indbyggede højtalere og f.eks. youtube i mine ørebæffer?

jeg er klar over at det er lidt flyvende, men jeg har ingen idé om hvad i eksperter skal bruge af specs. for at besvarer mig på mit spørgsmål, så hjælp mig lige her også! ;)
Avatar billede kjeldsted Novice
10. december 2011 - 11:48 #1
Umiddelbart ville jeg ikke tro at lydkortet i computeren er i stand til at køre en proces på begge porte samtidig. Jeg er ganske vist ikke 100% sikker. Men jeg tvivler på at det er muligt.
Avatar billede svalde Nybegynder
10. december 2011 - 11:55 #2
Nej, du har sikkert ret. jeg tænkte bare at det måske var noget med de forreste og bagerste højtalere eller lignende, og at der så måske fandtes et program til at dele op så musikafspilleren spillede på den ene og youtube på den anden.

/Anders
Avatar billede kjeldsted Novice
10. december 2011 - 12:02 #3
Umiddelbart skal du jo op i at have to lydkort før at det kan lade sig gøre. Så vil gætte på at du skal ud i at skaffe et USB lydkort for at få det til at virke.
Avatar billede thov Forsker
10. december 2011 - 14:38 #4
Selv med to lydenheder (f.eks. internt + USB) vil projektet være umuligt, for Windows kan kun køre med en aktiv lydenhed ad gangen.
Avatar billede kjeldsted Novice
10. december 2011 - 14:50 #5
#4:

Det kommer så faktisk an på softwaren. Du kan sagtens kører noget lyd ud på et lydkort samt noget andet ud på et andet. Men jeg er så ikke lige klar over om der findes nogle "almindelige" musikafspillere der understøtter flere lydkort. Bl.a. RadioHost Broadcast er i stand til at afvikle to musik playlister på én gang, på hvert sit lydkort.
Avatar billede thov Forsker
10. december 2011 - 17:51 #6
Windows kan ihvertfald ikke.
Jeg har en bærbar, som udover den indbyggede lydchip, også er udvidet med et PC-card lydkort og en USB-DAC.

Under afspilningsenheder er de der alle tre, men kun een kan være aktiv.
Avatar billede kjeldsted Novice
11. december 2011 - 01:32 #7
Ja, som Windows lydenhed.

På min PC, har jeg udover det indbyggede lydkort en Behringer mikser tilsluttet via. USB som lydkort. Jeg kan så hér vælge at Radiohost Broadcast skal benytte min lydmiker (i Radiohost Broadcast's indstillinger) og at windows skal benytte det indbyggede kort (Windows's egne lydindstillinger). Her vil musikken afspillet i Radiohost Broadcast komme ud gennem mikseren, mens al anden lyd kommer ud gennem lydkortet i PC'en.

Altså det kommer an på softwaren.