Avatar billede techno_dk Nybegynder
05. august 2001 - 12:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Netexpres i WinXP Pro Preview Program

Er der nogen her der ved hvordan jeg får sat TDC Netexpres ADSL op på Windows XP Professional Preview Program. Jeg prøvede at gøre som man ville gøre på Windows 2000. Da det virkede i WinXP Beta 2. Men de har åbenbart lavet helt om på det i deres 180 dages preview version. Så er der ikke nogen der lige kan hjælpe her, det pisser mig af af @£#%&$¤* til...
Avatar billede techno_dk Nybegynder
05. august 2001 - 17:01 #1
hmmm, nå det ved i ikke
...så må jeg vel selv finde od af det :(
Avatar billede nico76 Nybegynder
22. august 2001 - 16:37 #2
Er det RC2 du har af XP ?
Hvis det er så skriv det lige
Har selv RC2 inde og køre også med NetExpress 2Mbit / 512kbps og det køre surverænt
Avatar billede jensenlarsr Nybegynder
26. august 2001 - 18:38 #3
Jeg har samme problem - har netexpres, men kan ikke få det op at køre (med atm-netkort) på mit windows xp rc2.....
Help!!!!!!
Avatar billede techno_dk Nybegynder
27. august 2001 - 15:11 #4
Det i skal gøre er at højreklik på \"My Network Places\" vælg \"Properties\" > højreklik på \"ATM Connection\" vælg \"Properties\" > Der skal være et flugben ved: \"Client for Microsoft Networks\", \"Internet Protocol (TCP/IP)\" og \"ATM Call Manager\" resten skal der ikke være flugeben ved. > Marker \"ATM Call Manger og klik på \"Properties\" > klik på \"Add...\" > Skemaet skal udfyldes sådanne:
Name: Valgfrit (f.eks. Netexpres eller TDC ADSL)
Virtual path ID: 0
Virtual circuit ID: 101
ATM adaptation layer: AAL 5
Application type: Custom

Der skal ikke sættes nogle flugeben her.

Klik ok > Klik ok > Klik ok > Gå op i \"File\" på \"Network Connections\" vinduet og vælg \"New Connection\" > Klik \"Next\" > Vælg \"Connect to the Internet\" og klik \"Next\" > Vælg \"Set up my connection manually\" og klik \"Next\" > Vælg \"Connect using a dial-up modem\" og klik \"Next\" > Set flugeben ved \"Efficent Networks SS-3010 Miniport ATM Adapter (ATM1-0)\" resten skal der ikke være flugeben ved > Klik \"Next\" > Skriv et navn (f.eks. Netexpres Log-on) og klik \"Next\" > Tast 40 nuller (altså: 0000000000000000000000000000000000000000) og klik \"Next\" > skriv dit 12-ciffrede kundenummer og dit password to gange og klik \"Next\" > Klik \"Finish\"

Og nu skulle i meget gerne kunne komme på internettet i WinXP RC2 via. TDC Netexpres med ATM :)
Avatar billede jensenlarsr Nybegynder
27. august 2001 - 16:03 #5
Hmmmm - der fremkommer ikke noget \"ATM Connection\" ikon, lisom der gør ved W2K...
Avatar billede techno_dk Nybegynder
27. august 2001 - 16:12 #6
Jo det skal der gøre, men prøv at gå ind device manager\'en i system og så fjern ATM netkortet og installer det igen
Avatar billede jensenlarsr Nybegynder
27. august 2001 - 16:14 #7
Den genkender det ikke - og kan ikke finde en driver til det....
Avatar billede wolf_ Nybegynder
03. september 2001 - 10:37 #8
Jeg har nødagtig samme problem, den genkender ikke kortet og kan ikke finde en driver
Avatar billede jensenlarsr Nybegynder
03. september 2001 - 10:46 #9
Har fundet løsningen!
Jeg har lavet en side med hjælp; gå til
http://www.adminconsult.dk/manualer/atm.html
for at se hvordan du gør plus download af de nødvendige filer.