Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
08. december 2011 - 23:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ny trådløs router

Det er noget med at man skal kryptere forbindelse. Hvordan krypteres forbindelse og hvordan tilføjer man kodeord?

Jeg skal bruge trådløs router til TV,PC,bærbar,telefon og playstation. Hvilken trådløs router er god? Den må gerne kunne håndtere 50/100mb hvis jeg skulle få brug for det i fremtiden.
Avatar billede Blueeyez Mester
08. december 2011 - 23:43 #1
Hvad må den koste?
Hvilke enheder skal bruge trådløs og hvilke skal bruge kabel?

Hvilke netkort har du i dine enheder? (PC og bærbar) PS3 vil jeg anbefale kabel, grundet dårlig trådløs netkort (Har selv haft en ps3)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
09. december 2011 - 01:39 #2
Det hele skal være trådløst.

Der er tale om en HTC telefon, et Sony 46" TV, PS3 og en Lenovo bærbar.
Avatar billede Blueeyez Mester
09. december 2011 - 11:42 #3
Okay, men blot så du ved så kan du kun få standard trådløs forbindelse sat op..

Hvor meget vil du bruge på en router? 0 - 500, 500 - 1000?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
09. december 2011 - 12:18 #4
1000 er max
Avatar billede Blueeyez Mester
09. december 2011 - 12:29 #5
Så vil jeg sige en af følgende:

http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=4748606;4521375

Begge er meget stærke samt fremtidssikrede, de har begge op til 5 Ghz frekvens (trådløs) skønt jeg tvivler på du kan benytte det endnu (Jeg ved ikke om en af dine enheder understøtter det).. fordelen med 5 Ghz i forhold til standard 2.4 Ghz er at det ikke har "sorte huller" og det kan gå igennem beton mure mm hvor imod på det område så kan 2.4 oftest ikke gøre noget..

jeg ved godt du nok kun ender med og bruge 2.4 Ghz, men du skal tænke på at en router os har en cpu, ram mm og følgende 2 er os godt pakkede ind på dette område.. Jeg ved godt Den fra Linksys løber op i 1066 kr hvis du skal købe fra en forhandler jeg kan tale godt for, men den er det værd, længere nede står mm-vision dog til under 1000 kr, dem kan jeg anbefale os, ved den anden burde BJ-Trading være billigst og dem har jeg tit handlet med uden problemer.. (Samt haft modtaget en defekt harddisk, men de ombyttede den hurtigt mm på deres regning self.)

Derefter handler det blot om hvordan du indstiller dem :) (Husk og opdater til seneste firmware hvis du vælger en af dem før du sætter routeren op!)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
09. december 2011 - 13:37 #6
Ok, og den linksys e4200 kan håndtere alle mine ting? telefon,bærbar,stationær,ps3 og tv?
Avatar billede Blueeyez Mester
09. december 2011 - 13:47 #7
#6 Så længe alle bruger wifi så burde de godt kunne benytte sig af en router, jeg skal dog ikke kunne svare på om der er flere ting inde over...

Fx.

TV er det for at få kanaler? Er det en web broeser i tvet eller hva?
PS3 - Ja, den burde snart alle routere kunne håndtere, da Sony har givet den er ekstremt sølle netværkskort..
Bærbar - ja
Stationær - Ja
Telefon - Ja

(Blot husk at du skal sætte den til 2.4 Ghz for jeg tror ikke at dine maskiner understøtter 5 Ghz, ellers kan jeg hurtigt nævne 2 som jeg ved der ikke kan (PS3 og telefon)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
09. december 2011 - 14:22 #8
TV'et kan gå på YouTube osv. det er mest derfor.
Avatar billede Blueeyez Mester
09. december 2011 - 14:44 #9
#8 Så burde den godt kunne, men jeg vil lige understrege, jeg ved ikke hvad laveste standard er blandt følgende enheder og derfor kan du ende med og skulle prøve dig frem mht opsætning af router.. men husk at hente firmware før du foretager dig andre ting (Router nulstilles efter firmware opdatering)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
13. december 2011 - 03:34 #10
Jeg prøver med den Linksys e4200 router, smid et svar ogt ak for hjælpen.
Avatar billede Blueeyez Mester
13. december 2011 - 09:34 #11
#10 Bar iorden, får du her ;)