Avatar billede ranni Forsker
05. december 2011 - 19:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fastfrysning af systemgendannelses dato.

Hej. Jeg har lige været i en situation, hvor jeg ikke kunne gå langt nok tilbage i systemgendannelses dato.
Kan jeg fastfryse en dato i Win 7 pro 64 b, der ikke automatisk slettes ??
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2011 - 20:18 #1
Windows bruger jo en procentdel af drevets plads på systemgendannelse (mener det er 10% som standard).
For at fastfryse et gammelt punkt kan det tænkes man manuelt skal gå ind og slette punkterne, da Windows ellers vil slette det ældste. Må dog lige sige jeg ikke ved om det fungerer på denne måde, da jeg altid har ladet Windows styre dette.
Avatar billede kgkg Nybegynder
05. december 2011 - 21:51 #2
Opret et disk image med f.eks. Acronic eller et andet disk klone program, så kan du altid rulle din PC tilbage. Til hvordan den så ud, da du lavede dit image.
05. december 2011 - 22:58 #3
Men CCleaner - værktøjer - systemgendannelse kan du slette de systemgendannelsepunkter du ikke ønsker at beholde - så der altid er 'plads' til den/dem du ønsker...

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/
Avatar billede ranni Forsker
24. december 2011 - 10:29 #4
Go` Jul til jer alle.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2011 - 12:45 #5
ranni er det måden du for fremtiden vil behandle dine hjælpere?
Er det, må du godt lige nævne det, for så vil jeg springe spørgsmålet over næste gang.
Du har jo ikke engang kommenteret på det der er kommet, og det er ikke populært.
Avatar billede ranni Forsker
24. december 2011 - 13:47 #6
Jeg er en gammel dreng og er ikke ret god til dette IT.
Det er ikke sikkert jeg tør begive mig ud i alle de gode råd, jeg får,  medmindre forklaring er bøjet i neonrør, og så er det ikke engang sikkert, jeg tør prøve.
Jeg lærer dog nogen ting fra dette forum, og tør vove mig ud i mere og mere.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2011 - 14:04 #7
Bøjet i neon havde det måske blevet, hvis du havde spurgt om det.

Vi kan jo af gode grunde ikke vurdere hvor god du er til it.
Så du skal ikke være bange for at spørge.
Programmet om CCleaner behøver du ikke være nervøs for. Så længe du holder dig til de indstillinger som programmet foreslår går det ikke galt.Har brugt det i mange år efterhånden.
Jeg selv har også kun startet med computer for 10 år siden, og som du selv skriver er der mange nyttige indlæg herinde man kan lære af.
God jul også herfra