Avatar billede gabby Seniormester
03. december 2011 - 17:46 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Total genistallation af Win7 samt splitte HD i 2

Hej

Jeg har en computer hvor der sidder en 500GB HD med Win 7
Jeg vil gerne ha totalt geninstalleret maskinen og splittet Harddisken op i 2 (C: drev med 20GB og et andet drev med resten)

Hvordan gør jeg dette ?
Jeg har ikke nogen anden pc som jeg kan sætte Harddisken i =( og evt. formatere den der og splitte partitioner op eller hvad det hedder

Hvordan gør jeg dette ?
Den skal totalt cleanes og deles op i 2 og geninstallere Win7 på den del med 20GB (C: drev)

På forhånd tak =)
Avatar billede Blueeyez Mester
03. december 2011 - 17:53 #1
Synes du gentager dig et par gange ^^

Men det er ret simpelt, sæt Windows 7 installation cd i maskinen og boot op på den, derfra kan du så os ændre i partitioneringen (Harddisken) :)

Husk alt bliver slettet!
03. december 2011 - 18:02 #2
... PS: Du skal vælge [Advanceret] i DREV delen - og DER kan du totalt nedlægge evt. nuværende partions opdelning samt oprette en ny opdelning ...

Hvis det er meningen at WIN styresystemmet skal være på de nævnte 20Gb vil jeg dog anbefale 50Gb hvis du også skal have diverse andre programmer på ... engang...

At formatere den anden partion / resten behøver du ikke at gøre i første omgang - vent med det til instalationen er 100% klar. Derefter via DISKHÅNDTERINGEN formatere resten af HD ...
Avatar billede gabby Seniormester
03. december 2011 - 18:17 #3
ok det vidste jeg ikke ... det prøver jeg lige
Avatar billede gabby Seniormester
03. december 2011 - 21:47 #4
Kanon det virkede... jeg takker =)
mider i svar... vil gerne dele pointsne
Avatar billede Blueeyez Mester
03. december 2011 - 21:58 #5
;)
03. december 2011 - 22:14 #6
Ping...

Husk ALLE windows Update elementer incl WIN7 ServicePack1 ...
Og selvfølgelig seriøst Sikkerhedsprogram...