Avatar billede lsskaarup Nybegynder
02. december 2011 - 13:26 Der er 1 løsning

Opsætte PhpMyAdmin til at bruge password fil

Jeg er ved tildels at opdateret, mens samtidig også flytte et intranet fra en server til en anden.

Som udgangspunkt, vil jeg gerne have den samme funktionalitet, men hensyn til login og sikkerhed, inden jeg begynder at flytte data.

PhpMyAdmin driller jeg dog lidt.

På den gamle løsning får jeg et popup vindue, hvor jeg skal indtaste et bruger og en kode, som ikke er oprettet som bruger i MySQL.

Jeg tænkte, så at jeg vel kunne kopiere .htaccess og password filen, og så bare ændre referencen til passwordfilen, men det virker ikke.

Når jeg bruger .htaccess filen får jeg følgende fejl:

Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, fff@fff.ff and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Fjerner jeg den, så bruger den config.inc, hvori jeg har defineret at auth_type er http. Så får jeg login vinduet, men jeg kan logge ind med de brugere der står i config.inc, men ikke med brugeren der står i password filen.

Et eller andet gør jeg jo galt, men hvad?

De brugere der ligger i config.inc, skal ikke kunne logge ind via vinduet, men altså kun den der ligger i passwordfilen.

Skal jeg lave en helt ny passwordfil, og hvordan gør jeg så eventuelt det?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
02. december 2011 - 13:52 #1
Nå, det var en fejl 40, jeg havde glemt at slå rewrite_mod til i Apache