Avatar billede kakrso Nybegynder
01. december 2011 - 10:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Rense bærbar PC

Hej eksperter.

Min bærbar PC fra MM-vision trænger til en rensning. Jeg har hentet et program der hedder HWMonitor, hvor jeg kan se, at det er mit ATi grafikkort, på 2GB, der har et varmeproblem, og som kører konstant. Den er på 74 graders celsius.

Det er en computer til en værdi af 17.000 og derfor er jeg meget bange for, at gøre noget forkert, hvis jeg selv skal give mig i kast med det. Har forhørt mig i nogle IT butikker hvor de vil vil have et sted mellem 400-700 kr for en rensning, hvilket jeg synes er fuldstændig overkill.

Jeg vil lige hører - Kan det gøres selv, uden noget går galt? Er der evt en guide til hvordan man gør?

Jeg håber en kan hjælpe, da den bliver varmere og varmere for hver dag der går lige for tiden. Jeg tror det kan skyldes, at vi har 3 katte der tosser rundt hele tiden, som sørger for, at der er kattehår i maskinen.

Med venlig hilsen
Kasper Søndergaard
Avatar billede haverslev Novice
01. december 2011 - 11:26 #1
Prøv at rense alle køleribber osv. med vatpinde og derefter se om du kan suge div. ting ud med en støvsuger.

MEN - Det bedste vil være at spille den bærebare ad, således du kommer ind til div. blæser der er på maskinen og rengøre dem grundigt.
Du kan med fordel bruge komprimeret luft på dåse til det formål.
http://www.av-connection.dk/?PNo=62-024

Den lette måde:

http://www.youtube.com/watch?v=T0BQ6YUFaoY&feature=related

Den svære måde.
http://www.youtube.com/watch?v=EWwejCKVGOY
Avatar billede haverslev Novice
01. december 2011 - 11:27 #2
MEN - Det bedste vil være at spille den bærebare ad
Skulle selvfølgelig være
MEN - Det bedste vil være at skille den bærebare ad
Avatar billede kakrso Nybegynder
01. december 2011 - 11:35 #3
Hej Haverslev. Tusind tak for din kommentar. Send mig et "svar" så jeg kan give dig nogle point - hvis det altså virker, når jeg kommer hjem fra skole, og kan kigge på det! :)
Avatar billede haverslev Novice
01. december 2011 - 16:32 #4
Et svar :-)
Avatar billede kakrso Nybegynder
02. december 2011 - 08:23 #5
Tusind tak for din hjælp. Jeg købte en air-fuser eller hvad de hedder, og tog mig mod til, at åbne krabaten, og efter indgrebet, kørte den som en drøm igen! :D