Avatar billede Tarius Nybegynder
29. november 2011 - 19:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Macbook pro - tv utydeligt billede

Jeg har lige købt et 40" tv, med stor henblik på at jeg vil kunne bruge den som sekundær skærm.
Jeg har købt en mini display port - hmdi adaptor, og et hdmi kabel.
Kvaliteten er bare ikke som jeg forventede den, det hele hakker lidt i billede (kan være fordi max hz er 60)
Det der generer mig mest er at billedet, er lidt sløret, jeg fatter ikke hvorfor, og jeg er ret træt af at det ikke bare står 100 % skarpt, og kørte flydende.

Nogle forslag til problem løsningen ?
- Jeg har prøvet at ændre lidt på opløsningsmulighederne/kalibrering, men resultatet er præcis det samme
- Jeg har fået forslået at køre dvi - hdmi istedet, men kan ikke se det skulle ændre noget ?

På forhånd mange tak !
Avatar billede claes57 Ekspert
29. november 2011 - 21:00 #1
hvis dit tv er 1280*720, så er det ikke godt.
Og hvad er din video-kilde - meget download fra nettet er noget krympet skrammel.
Reelt kan du kun teste det med skærm sat til maks opløsning jf dit tv (fx 1920*1080), og så vise noget, der kører i samme opløsning
Avatar billede Tarius Nybegynder
29. november 2011 - 21:30 #2
Jeg har et Sony nx710 full hd, og opløsningen jeg kører med Macbook-tv er 1080I
Men det er selve skærmbilledet der er utydeligt, så selvom jeg bare er på nettet, ser billeder, er der samme uskarphed generelt.
Så er vi ikke enige om at kvaliteten af billedet, skal være optimalt, ved alm brug af styresystemet på Macbooken ?
Avatar billede Tarius Nybegynder
12. februar 2012 - 01:36 #3
Så er der rodet bod på det, jeg har købt et Apple tv :)