Avatar billede w13 Novice
29. november 2011 - 16:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke tilgå delt mappe fra ny server, men andre på netværket kan godt

Hej Eksperter.

Jeg har sat en server op på mit arbejde (Windows Server 2008 R2).

Her kan jeg få adgang til stien \\WEBSERVER som er en linux-maskine.

Her har jeg så valget mellem 5 delte mapper, men 2 af disse vil have, at jeg logger på. Når jeg forsøger, får jeg at vide:

\\WEBSERVER\netdisk is not accessible. You might not have permission to use this network resource.
Multiple connections to a server or shared resource by the same user, using more than one user name, are not allowed.

Men alle medarbejderne her på netværket, som sidder på alm. Windows XP, Windows Vista og Windows 7 kan helt fint få lov til at åbne denne mappe uden at skulle indtaste noget brugernavn og kodeord.

Er der nogen, der har et bud på, hvad problemet kan være?

På forhånd mange tak!

Med venlig hilsen
Tobias
Avatar billede serverservice Praktikant
06. december 2011 - 01:40 #1
Det lyder mest som om der kun er en enkelt bruger der har owner rettighed til de 2 mapper på din linux

Hvis du f.x på din linux bruger chown og chmod kan du tilføje en gruppe som har adgang til det share eller oprette en bruger mere som du giver adgang . Det er nok nemmest hvis du opretter en gruppe afht. de nuværende rettigheder som er sat.

http://www.cyberciti.biz/faq/how-to-use-chmod-and-chown-command/
Avatar billede w13 Novice
02. april 2012 - 00:23 #2
Tak for din kommentar - smid et svar, så kommer der point!
Avatar billede serverservice Praktikant
02. april 2012 - 07:14 #3
værsgo