Avatar billede plato Juniormester
21. november 2011 - 07:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skal have UserId ind i redirect

Hej Alle

Det er mange år siden jeg sidst har kigger på ASP, og har lige brug for lidt hjælp. Nedenfor poster jeg min kode.

Jeg vil gerne ved succesfuld login at den skriver:
response.redirect("indberet.asp?Userid=UserId")

Altså det rigtige tal (UserId) fra databasen, så det ender med en url der viser f.eks indberet.asp?UserId=2

Som det er nu redirecter den bare til indberet.asp

Nogen der kan hjælpe mig?

-------------------------------------------------

<html>
<body>
<link REL="stylesheet" TYPE="text/css" HREF="style.css">
<%
'Response.Buffer = True
'strRedirect = Request.ServerVariables("HTTP_REFERER")
'Response.Redirect strRedirect

SET RS = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
rs.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("../database/data.mdb")

If Request("mode") = "Check" then

    ' Authes user, password, and fixed a known securitybug to many login systems.
        strUsername = Trim(Replace(request("username"),"'","''" ))
        strPassword = Trim(Replace(request("password"),"'","''" ))

  Sql = "Select Count(*) as Found from users where (username = '" & strUsername  & "') and (password ='" & strPassword  & "')"
  Set LO = RS.Execute(Sql)
  if LO("Found") = 0 then
    Session("login") = ""
    error = "Ugyldigt brugernavn eller adgangskode "
  else
  strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("../database/data.mdb")
  Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  myConn.Open strDSN
  strSQL = "SELECT * FROM users where (username = '" & Request("username") & "') and (password ='" & Request("password") & "')"
  Set ez = myConn.Execute(strSQL)
    Session("Brugernavn") = ez("Username")
    Session("login") = "Authed"
    dim temp
    temp = ez("info")
    EZ.Close
    RS.Close
  End if

if temp = "A" then
response.redirect("indberet.asp")
elseif temp = "B" then
response.redirect("login.asp")
end if
%>

<form method="POST" action="login.asp">
<input type="hidden" name="mode" VALUE="Check">

<table border="1" align="center" cellpadding="3" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#000000" height="121" bgcolor="#F8F5EE">

<tr>
    <td class="tekstboks"><span id="tekstboks">
    <b>Brugernavn:</b><br>
    <input class='forms' type='text' name='username' size='31' value="<%=strUsername%>"><br>
    <b>Adgangskode:</b><br>
    <input class="forms" type="password" value="<%=strpassword%>" name="password" size="31" ></font><br><br>
    <div alig="left">
    <input class="formsknap" type="submit" value="Log ind" name="submit"> </div>
    <center><%=error%></center></span>
    </td>
</tr>
</table>
</form>
</body>
</html>
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2011 - 09:01 #1
jeg ville ikke sende userid afsted synligt - så kan folk jo rette i det og derved komme ind på en andens konto.
Læg det i stykket (tilføj linje i fed)

  strSQL = "SELECT * FROM users where (username = '" & Request("username") & "') and (password ='" & Request("password") & "')"
  Set ez = myConn.Execute(strSQL)
    Session("Brugernavn") = ez("Username")
    Session("BrugerId") = ez("UserId")
    Session("login") = "Authed"
    dim temp

så kan du bare kalde Session("BrugerId") fremover hvor du nu har brug for det.
Avatar billede plato Juniormester
21. november 2011 - 11:02 #2
Tusind tak. Det virker. :) Smider du et svar?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2011 - 11:34 #3
ok