Avatar billede Baloo2008 Nybegynder
19. november 2011 - 13:24 Der er 5 kommentarer

Problemer med at læse DVD-R 2x

Hej,

Jeg har igennem årene spillet mine videocamera-film overpå DVD-R diske vha. Panasonic DVD recorder.. Jeg vil gerne have dem over på min harddisk, men PC'en kan ikke læse dem. Jeg har downloaded div. "free DVD ripping" software, men de siger at DVD'erne er tomme.. Og det ved jeg at de ikke er..
Hvad kan jeg gøre, og er det evt. muligt at indlevere DVD'erne et sted og få den overført til en ekstern harddisk?
Avatar billede milter Ekspert
19. november 2011 - 15:12 #1
Det bedste svar afhænger af, hvad formålet med overførslen er. Er det for at kunne redigere i filmene, for at se dem på computeren, eller hvad?

Har du stadig originaloptagelserne på bånd eller andet medie?
Avatar billede Baloo2008 Nybegynder
21. november 2011 - 09:18 #2
Jeg har spille båndene fra mit videocamera overpå dvd.. Jeg vil ikke redigere, men blot have back-up, og gerne kunne se filmene på pc... Og nej jeg har ikke filmene på bånd længere.
Avatar billede milter Ekspert
23. november 2011 - 00:20 #3
Dit problem er nok, at din afspiller på computeren ikke har den codec, som DVD'erne er indspillet med.

Kam din Windows Media player afspille dem? Hvis ikke, så prøv at installlere VLC media player og se, om den kan:

http://www.videolan.org/vlc/
Avatar billede Baloo2008 Nybegynder
04. januar 2012 - 08:40 #4
Hej,

Jeg gik ned i min lokale fotobutik og de fortalte mig at DVD'erne ikke var færdiggjorte... Det gjorde de så for mig, og nu kan jeg læse dem.. Det er jo fantastisk..
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2012 - 14:57 #5
Ahhh, ja så er der ikke noget at sige til, du ikke kunne åbne dem.

Klik selv på "Accepter" i dit sidste link, og så er spørgsmålet lukket.