Avatar billede KHHP Juniormester
17. november 2011 - 16:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Feedback på side

Hej
En ven og jeg har for nogle måneder siden startet et mobildiskotek og jeg har for nylig fået vores hjemmeside online på dette link: http://creativespectrum.dk/
Dertil kunne vi godt tænke os noget feedback til designet og funktionaliteten af siden, også selvom der mangler lidt småting, såsom kontaktformular.
VI har sigtet efter noget der var enkelt, og som folk kunne finde rundt i.

På forhånd tak
17. november 2011 - 19:16 #1
De to vigtigste ting ved en hjemmeside, mener jeg, er om det tydeligt fremgår hvem målgruppen er (hvem er den ene procent af folk som vil have gavn af hjemmesiden) og om det tydeligt fremgår hvad det centrale budskab er til denne målgruppe.

Da jeg kikkede på jeres side havde jeg ingen ide om hvad den drejede sig om.  Normalt ville jeg derfor have lukket siden igen indenfor fem sekunder.  Fordi jeg var bedt om en vurdering klikkede jeg rundt og så, at i leverer lyd og lys udstyr til 'events'.  Så målgruppen for hjemmesiden er vel dem der skal have en event, og budskabet må vel være noget med, at med det rigtige lys og lyd udstyr fra jer vil eventen blive en succes.

Så det skal de kunne finde ud af ved første blik.  Ikke sandt?  Uden at skulle lede efter det.

Hvis i holder fast ved navnet Creative Spektrum (som vel egenlig ikke siger så meget om lyd og lys) og ved designet af overskriften, så bør i nok have en 'sub-overskrift' der siger, for eksempel, LYS OG LYD TIL DIN EVENT.  Og så skal teksten, i stedet for det intet sigende 'Velkommen til vores hjemmeside, .. God fornøjelse' vel være noget med:  "Din event skal være en success.  Det bliver den med lyd og lys fra Creative Spektrum.  Vi leverer, stiller op, betjener, og rydder op.  Du fester.  Betalbare priser."

Når i så har på plads at vise hvem målgruppen er og hvorfor denne målgruppe skal kikke på jeres side, så bliver de næste prioriteter at i har det rigtige indhold og at det fungerer med menuen, kontaktformular, bookinsformular, o.s.v.  Derefter kommer så at give et fedt design til det hele.

Det var måske ikke sådanne kommentarer i havde forventet, men jeg håber i vil have nytte af det.

(Og nul points for dette spørgsmål, er det ikke at være en smule fedtet?)
Avatar billede KHHP Juniormester
19. november 2011 - 11:46 #2
Hej
Tak for din feedback. Det lyder meget brugbart.

Ja, nul point er en del fedtet, men det er en teknisk fejl af en eller anden art, da jeg oprindeligt satte den til at udlodde 30 point, men jeg har haft problemer de sidste par dage med eksperten.dk, så det kan godt være at det har noget med det at gøre, men hvis du gerne vil have point, så ordner vi det på samme måde som mange andre også gør hvis de vil give flere point end oprindeligt, så jeg simpelthen opretter et spørgsmål, som du smider et svar på, som jeg accepterer, og så har du fået point.
Avatar billede KHHP Juniormester
19. november 2011 - 11:51 #3
Angående
"Det var måske ikke sådanne kommentarer i havde forventet, men jeg håber i vil have nytte af det."

Jeg havde forventet noget lignende det du kom med, også fordi jeg ikke bruger en færdiglavet løsning, men i stedet har kodet et helt, dog simpelt, CMS helt fra bunden.
23. november 2011 - 20:34 #4
KHHP, hvis du synes om mit indlaeg, og medmindre du forventer flere friske input på tråden nu da den er sunket under horisonten, så accepter venligst mit indlaeg, så tråden ikke laengere står som åben i min liste af indlaeg.