Avatar billede anthonsen86 Nybegynder
15. november 2011 - 10:10 Der er 2 kommentarer

Formatere ekstern harddisk med diskværktøj

Hej

Jeg vil gerne have formateret en WD-harddisk så den både kan bruges på mac og pc. Jeg har læst mig frem til at det kan lade sig gøre ved at vælge FAT når man formaterer den, men når jeg prøver dette, skriver den, at den ikke kan skrive til den sidste blok på enheden.

Hvad kan jeg gøre ved dette? Skal den formateres fra en pc i stedet?

HJÆLP
Avatar billede Thielemand Nybegynder
15. november 2011 - 11:55 #1
Umiddelbart så prøv da at formater fra en pc i stedet.

Men du skal lige huske, at fat32 har en begrænsning på ~4gb for filer (Og for fat kan jeg ikke huske grænsen). Filer der fylder mere, kan ikke skrives til et fat32 drev.

I denne tråd står der nævnt, at man kan bruge NTFS med tredjepartssoftware:
http://www.eksperten.dk/spm/909702

Jeg vil tro, det er the way to go.
Avatar billede cassio299 Nybegynder
02. december 2011 - 01:27 #2
Dette er ikke normalt har du prøvet først at kontrollere harddisken, jeg formoder at den ikke er ny prøv at slette den i samme format som den oprindelig er formateret i eller prøv at slette i journaled - - Mac OS udvidet og så kontrollere disken og prøv derefter at slette i fat obs Mac's ExFat virker ikke i Windows her skal du formatere fra en windowsmaskine