Avatar billede acnb Nybegynder
14. november 2011 - 10:51 Der er 8 kommentarer

Hjælp søges til Word skabeloner

Hej alle,

Jeg har nu i lang tid søgt rundt på nettet, uden held, for at få hjælp til at fuldende mine skabeloner i Word.

Min skabelon består af flere billeder (virksomhedslogo mm.) som skal figurere som standard i breve, bilag osv. Mit problem er at når jeg opretter en skabelon, og efterfølgende anvender skabelonen, så er det stadigvæk muligt at rykke rundt på billederne.
Mit ønske er at "fastfryse" billederne til baggrunden, ligesom man kan gøre det i PowerPoint (hvor det jo er ganske ligetil ved at gå ind i Diasmaster).

Er det muligt at gøre noget ved dette?

På forhånd tak
/acnb
Avatar billede ham73er Nybegynder
14. november 2011 - 10:55 #1
Først skal du placere de elementer på siden, som du vil have med og så gemme filen som en template.
Det gør du når du gemmer filen, som skal hedde word 97-2004 dokument.dot
Avatar billede acnb Nybegynder
14. november 2011 - 11:21 #2
Dette har jeg prøvet før. Problemet er at når jeg derefter opretter mit word dokument og benytter skabelonen, så kan jeg trække billederne rundt på siden, hvor jeg gerne så at de var fastfrosset.
Avatar billede ham73er Nybegynder
14. november 2011 - 11:29 #3
Hvis du opretter et nyt dok. importere dit billede og gemmer filen som en dot fil, ligger billedet låst og kan ikke rykkes rundt med. Det nærmest vandmærkefunktion. Har lige lavet det samme nemlig og det funkede.
Avatar billede acnb Nybegynder
14. november 2011 - 11:44 #4
Det lyder jo meget ligetil og kan heller ikke se hvorfor det ikke vil virke. Men vil det af en eller anden grund ikke.
Avatar billede ham73er Nybegynder
14. november 2011 - 11:46 #5
Har du lukket dokumentet ned efter du har gemt og så åbnet det op igen?
Det skal du nemli
Avatar billede acnb Nybegynder
14. november 2011 - 11:56 #6
Jeg har lukket skabelonen ned igen efter jeg har gemt den som en Word 97-2003 skabelon.dot (har ligeledes prøvet mig frem med den der blot hedder word skabelon og wordskabelon med makroer).

Herefter går jeg ind og opretter et nyt dokument -> trykker på mine skabeloner -> Vælger skabelonen -> og opretter herefter dokumentet, hvor man desværre stadigvæk kan rykke kun på billederne.
Avatar billede ham73er Nybegynder
14. november 2011 - 12:01 #7
hmmm, mærkeligt. Det funker på hos mig.
Sorry kan ikke hjælpe med andet svar.
Avatar billede Ialocin Novice
14. november 2011 - 12:53 #8
Hej acnb

Prøv evt. at sende en intern Eksperten mail til Lene Fredborg:

http://www.eksperten.dk/bruger/post/send/lene-fredborg

Hun er Dansk Mester i Office produkterne :o)

Med venlig hilsen, Nicolai