Avatar billede LiseM Novice
13. november 2011 - 19:33 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket mærke skal jeg vælge til bærbar ("skrivemaskine")

Jeg skal købe en bærbar, sandsynligvis i en fysisk butik. Den skal primært fungere som skrivemaskine.

Jeg er interesseret i at vide, om nogle mærker er at foretrække frem for andre. Eller er der nogle mærker, man bør undgå helt?

Det er vigtigt for mig, at der er en ordentlig support, hvis jeg skulle få brug for det. Jeg har selv gode erfaringer med både Dell og HP's telefonsupport, men kender ikke til andre.
Avatar billede haverslev Novice
13. november 2011 - 19:54 #1
Det er nogen gange et "religionsspørgsmål" at spørge efter, hvad er det bedste mærke indenfor barebare maskiner.

Men der er lavet undesøgelser af, hvilke bærebare maskiner der er mindst/mest i stykker set over en 3 årig periode.

Dem der er Mindst problemer/fejl ved er bl.a Toshiba og Asus
hvorimod at f.eks Acer og HP ligger i den anden ende af scalaen - men hertil hører, at ACER og HP er verdens største leverandører af bærebare så 5 mæssigt vil der også være flere af deres maskiner der bliver indleveret med fejl.
Men de fejl, behøver nødvendigvis ikke at være fabrikantens skyld,de fejl der er registreret er også bl. a fejl med at den ikke kan starte og her er styresystem jo en vigtig del osv.

Men du oplyser ikke noget om pris, størrelse osv.
http://www.expert.dk/da/Computer/baerbar/toshiba/toshiba_c660_1eq_baerbar_pc/4026203941557.aspx

http://www.expert.dk/da/Computer/baerbar/toshiba/toshiba_c660_1n8_baerbar_pc/4026203892750.aspx

http://www.expert.dk/da/Computer/baerbar/hp/hp_g6_1226so/0886112415754.aspx
Avatar billede claes57 Ekspert
13. november 2011 - 19:54 #2
hvis du køber i en lokal butik, så giver de også support, og du slipper for at hænge i telefonen. Bare tag maskinen med ned, og forklar problemet.

Jeg selv er til asus - men det er pga mine fingres mærkelige måde at virke på på et tastatur, og lige her er jeg og maskine nogenlunde enige om resultatet.
Du skal primært afprøve 'drift' - hvis du kan taste let og rimeligt stabilt, så er det en egnet maskine.
Avatar billede haverslev Novice
13. november 2011 - 19:58 #3
Avatar billede wazure Nybegynder
14. november 2011 - 11:09 #4
hej.

Har ikke selv god erfaring med Dell...

Men HP kan vidst så småt anbefales :)

Kender intet til Asus Support - men deres computere er F****** gode :)

http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-U31SD-RX202V-Core-i3-2330M-2.2-GHz-2295769.html

Ved ikke hvad der sker for priserne lige pt.

Men jeg ville nok sørge for at du enten får en Fusion / Intel I3 / I5 i maskinen - grundet den integreret GPU.
Avatar billede wazure Nybegynder
14. november 2011 - 11:18 #5
EDIT:
Kan se at den jeg har anbefalet er kun 13,3 tommer :(
Avatar billede LiseM Novice
14. november 2011 - 19:11 #6
Foreløbig tak for jeres indlæg.

Jeg vil lige uddybe mit behov:

Det er en maskine, der stort set kun skal bruges til tekstbehandling, en smule PowerPoint (mindre filer) og regneark (brugt til kartoteker; arkene er altså uden formler, der skal beregnes.

Den skal ikke på nettet eller bruges til spil, billedbehandling ell. lign., som vel kræver noget mere. Der skal heller ikke ses film på den. Der skal sikkert kun installeres Office 2007 og muligvis en printerdriver.

De data, der skal være plads til, kan være på et 2GB USB-stik, så pladsbehovet er lille.

Jeg forestiller mig, at det skal være en 15".

Jeg vil gerne have en maskine, der er stabil og kan håndtere de skitserede opgave. (#3: Har læst materialet. Tak. Det vil jeg helt sikkert bruge). Pris: helst max. 3000.

Men jeg har - som det forhåbentlig fremgår - hverken brug for en lynhurtig processor eller et grafikkort, der kan håndtere det tungeste tunge. Med andre ord: Jeg har hverken råd eller lyst til at overkøbe.

Nogen bud efter dette?
Avatar billede haverslev Novice
14. november 2011 - 21:52 #8
Avatar billede LiseM Novice
14. november 2011 - 22:51 #9
#8:

Har næsten købt dit forslag hos laptops, men så lige denne.

Har du en mening om den?

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/SATC660200/toshiba-satellite-15-6-barbar-c660-220
Avatar billede claes57 Ekspert
15. november 2011 - 08:19 #10
den i #9 er bedre. Nyere generation cpu, og du kan uden videre sætte ekstra 4gb ram i for at give lidt mere hastighed.
Avatar billede LiseM Novice
15. november 2011 - 17:31 #11
Jeg har besluttet mig for at købe den, jeg selv nævner i #9.

Årsag: 1: Der er 2 års garanti, mens den, som er nævnt i #8 har  2 års reklamationsret. Desuden, claes57's indlæg + til slut, at det er en fysisk butik - handler nu ellers meget på nettet:)

claes57:
send svar. Du for points for #10

haverslev:
Send svar. Du får points for dine svar og henvisninger vedr. erfaringer om fejlrater. Det var meget brugbart.

Mange tak.
Avatar billede haverslev Novice
15. november 2011 - 18:32 #12
Svar.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. november 2011 - 09:38 #13
ok, takker.