Avatar billede laxen32 Praktikant
08. november 2011 - 14:41 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Driver til ix 7000 til win 7

Nu har jeg downloadet flere forskellige driver til min ix 7000 printer fra canon bl.a. ix7000sosmwin110us, ix7000swin233ej, ix7000swinxps531bea7 og ix7000swinxps531bej men den kan stadig ikke finde printeren. Jeg har Windows 7.
Håber virkelig at der en der kan hjælpe.
Venlig hilsen Lars Kragh
Avatar billede milter Ekspert
08. november 2011 - 15:03 #1
Avatar billede laxen32 Praktikant
08. november 2011 - 15:19 #2
Den bliver ved med at sige : No IJ printer driver is correnctly installed. Install the IJ printer driver correnctly so that printing can be executed, and then install the XPS printer driver. Hvad er de der IJ drivers ?
Avatar billede milter Ekspert
08. november 2011 - 15:54 #3
Hvis du svarer på spørgsmålet, kan vi måske komme videre.

Bruger du den rigtige driver, dvs. 32 eller 64 bit?

http://www.canon.dk/Support/Consumer_Products/products/printers/InkJet/PIXMA_iX_series/PIXMA_iX7000.aspx?type=download&page=1
Avatar billede laxen32 Praktikant
08. november 2011 - 16:05 #4
jeg bruger 32 :-)
Avatar billede milter Ekspert
08. november 2011 - 16:20 #5
Prøv at bruge siden her til først at fjerne den/de gamle drivere vha. vejledningerne herunder:

http://www.canon.dk/Support/Consumer_Products/products/Fax__Multifunctionals/InkJet/PIXMA_MG_series/PIXMA_MG5250.aspx?faqtcmuri=tcm:81-774273&page=1&type=faq

Derefter kan du gå til siden herunder, som automatisk kan give dig den rigtige driver:

http://www.canon.dk/Support/Consumer_Products/products/Fax__Multifunctionals/InkJet/PIXMA_MG_series/PIXMA_MG5250.aspx?faqtcmuri=tcm:81-774273&page=1&type=faq

Følg så installationsproceduren, som den er beskrevet i manualen til din printer.
Avatar billede milter Ekspert
08. november 2011 - 16:28 #6
Og så skal jeg lige høre, om du ikke har CD'en med driverne?

Hvis ikke, hvad er så grunden til, du skal bruge en driver, duer den gamle ikke, har du købt printeren brugt uden CD, eller hvad?
Avatar billede laxen32 Praktikant
08. november 2011 - 16:33 #7
Jeg har købt printeren brugt uden CD til.
Avatar billede milter Ekspert
08. november 2011 - 16:38 #8
OK, prøv trinene i #5 og se, hvad der sker. Hvis der stadig er fejl, kan det skyldes, den tidligere ejer ville af med den, fordi den ikke virkede :-)
Avatar billede laxen32 Praktikant
08. november 2011 - 16:39 #9
hvad er #5 ?
Avatar billede milter Ekspert
08. november 2011 - 16:50 #10
#5 er kommentar nummer 5 i dette spørgsmål. På den måde behøver jeg ikke skrive hele indlægget igen, som forøvrigt lyder sådan her:

Prøv at bruge siden her til først at fjerne den/de gamle drivere vha. vejledningerne herunder:

http://www.canon.dk/ (...)

Derefter kan du gå til siden herunder, som automatisk kan give dig den rigtige driver:

http://www.canon.dk/ (...)

Følg så installationsproceduren, som den er beskrevet i manualen til din printer.

:-)
Avatar billede laxen32 Praktikant
08. november 2011 - 17:44 #11
Jeg prøver tusind tak fordi du gad hjælpe.
Vh Lars
Avatar billede milter Ekspert
08. november 2011 - 18:10 #12
Velbekom, og du vender tilbage med resultatet?
Avatar billede laxen32 Praktikant
08. november 2011 - 19:23 #13
det kom sku aldrig til at virke. Så jeg har nok købt katten i sækken :-)
Tak for hjælpen
Avatar billede milter Ekspert
08. november 2011 - 19:39 #14
Kender du den person, du købte printeren af, eller har du nogen form for garanti for, at printeren var i orden, da du købte den?

Og alt håb er ikke nødvendigvis ude. Kig på linket herunder og klik så også på alle de underliggende links. Hvis din printer genkendes af Windows 7, kan du måske få den til at virke.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Install-view-and-manage-your-devices-and-printers

Og har du checket, om USB-kablet er i orden, og om strømforsyningen virker?
Avatar billede laxen32 Praktikant
08. november 2011 - 19:57 #15
Kender ham ikke og købte den uden garanti. USB kablet er i orden da det virker på min anden printer og den kan starte etc. driverne er installeret men windows kan ikke se den :-(
Men super mange tak fordi du gad hjælpe.
VH lars
Avatar billede milter Ekspert
08. november 2011 - 20:15 #16
Så er den nok desværre kaput, død, bortgangen og lige til lossepladsen :-(

Velbekom, og for at lukke dette spørgsmål som afsluttet, så skal du lige klikke lidt på indlæggene, der er skrevet som "Svar". Jeg tillader mig også at skrive dette indlæg som et "Svar".

Prøv at kigge på linkene herunder for at lære lidt om pointsystemet her på eksperten.dk ang. "Svar" og "Kommentar".

http://www.eksperten.dk/faq#faq-5
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede milter Ekspert
08. november 2011 - 20:22 #17
Velbekom :-)

Så er den nok kaput, død, bortgangen, dvs. lige til lossepladsen :-(

Og for at lukke dette spørgsmål som afsluttet skal du lige kigge lidt på de vinduer, der dukker op ved indlæggene, som er lagt som "Svar". Der skal klikkes lidt i dem .

Jeg tillader mig at lægge dette indlæg som et "Svar". Samtidig ville det være en god ide at læse lidt om eksperten.dks forklaringer om pointsystemet i linkene herunder:

http://www.eksperten.dk/faq#faq-5
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede milter Ekspert
08. november 2011 - 20:23 #18
Arrrgh, dobbelt indlæg, undskyld!

Det første så ikke ud til at virke, så jeg skrev det en gang til.
Avatar billede milter Ekspert
08. november 2011 - 22:06 #19
Takker for point :-)

Og hvis du går gennem resten af dine spørgsmål her på eksperten.dk og afslutter dem på samme måde, eventuelt ved selv at lave et "Svar" og acceptere det, vil dine muligheder for at få gode hurtige reaktioner øges væsentligt :-)

Mange "eksperter" kigger på spørgerens udestående på kontoen "Point ude", som kan ses ved hver spørgers konto. Hvis "Point ude" overskrider deres egen accepterede grænse, vælger de at ignorere det.