Avatar billede 01hjorth Nybegynder
05. november 2011 - 15:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Medion Fabrikstilstand

Hej.
Jeg sidder og er igang med at genetablere fabrikstilstanden på min gamle medion md8808. Der medfulgte 2 cd'er henholdsvis "Product Recovery CD-ROM" og "Support-/Application-disc". Og der var jeg så lidt en knold da jeg bare troede det var product recovery disken der skulle bruges, men efter jeg havde intalleret fra den, viste det sig at være en reinstallering af windows.

Så jeg har smidt den anden disk i og valgt "Gendannelse af standardindstilling fra fabrikken". Nu står den med sort skærm og en blinkende underscore nederst i venstre hjørne. Problemet er at den har stået sådan i over en time. Er det normalt og har jeg bare dårlig tålmodighed? eller er der noget galt?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2011 - 16:06 #1
det er "Support-/Application-disc", du skal boote på - så tager den fat i data fra den skjulte partition på harddisken, og kan (min min var det menupunkt #3) lave det forfra til fabriksindstillingen.

Hvis du har slettet den skjulte partition mangler den oplysninger - men prøv lige at genstarte. Jeg har set at maskiner hænger på den måde hvis der samtidig var koblet en ekstern disk på - så fjern lige alt udstyr, der ikke var med fra starten.
Avatar billede 01hjorth Nybegynder
05. november 2011 - 16:46 #2
Det er præcis sådan jeg har gjort og efter jeg valgte "menupunkt 3" gik den i sort skærm med en blinkende bar i bunden.

Er det ikke skadeligt at genstarte når den er igang med reintall?
http://i40.tinypic.com/1zdyogi.jpg

OBS: Har ikke rørt hverken e eller d partionen.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2011 - 16:54 #3
du bliver nok nødt til at køre den en gang til - hvis den ikke vil, så må du den trælse vej via den anden disk, og selv installere drivere osv efterfølgende.
Avatar billede 01hjorth Nybegynder
05. november 2011 - 17:01 #4
Nu har jeg lige genstartet den og gjort det samme som før: Boot from CD-ROM, Menupunkt#3 Fabriks indstillinger, bekræftelse 1 - afslut, bekræftelse 2 - afslut og så gik den i samme mode som før :/
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2011 - 18:42 #5
Jammen så ved du, hvad der står på programmet i weekenden - det er bare helt forfra med den anden disk.
Så snart du har windows + antivirus lagt ind, så hent slimdrivers, og lad den hente alle de drivere, der skal til.
http://www.driverupdate.net/
derefter kan du opdatere windows, og slutte med at indlæse andet software (pdf-reader, flash, irfanview, libreoffice)
Avatar billede 01hjorth Nybegynder
05. november 2011 - 19:17 #6
Ja der er der er desværre nok ikke andet for. Men som det er lige nu med hdd priserne er det ikke en mulighed :/

Skriv et svar hvis du vil have points
Avatar billede 01hjorth Nybegynder
05. november 2011 - 20:48 #7
Hov.. Kom til at give mig selv points hvad gør jeg så? (Er ny på eksperten)