Avatar billede sieljacks1 Nybegynder
30. oktober 2011 - 14:36 Der er 6 kommentarer

Sort skærm og bip

Hej

Min goe gamle hp pavillion 2130ea bærbar pc med windows xp er gået død. Når man tænder den siger den 1 langt og 2 korte bib og skærmen er helt sort. Blæseren kører, men den åbner ikke windows (der kommer i hvert fald ingen opstartslyd). Jeg har prøvet at tænde/slukke, tage alle usb-stick, dvder osv. ud, men intet virker.

Mvh Peter
Avatar billede helt83 Nybegynder
30. oktober 2011 - 14:46 #1
Hej Sieljacks1

kunne det være fordi den køre på eksternskærm? prøv lige med fn + F4 eller sådan noget i den stil, kender ikke lige din pc, men du skal finde den f tast der kan skifte skærm. Kunne være F4

mvh
helt83
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. oktober 2011 - 14:47 #2
! langt og 2 korte bip er i de fleste tilfælde et tegn på at grafikchippen er afgået ved døden.
Avatar billede sieljacks1 Nybegynder
30. oktober 2011 - 14:55 #3
Hvilket betyder, at den er til lossepladsen?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. oktober 2011 - 15:17 #4
Ja det er en kode der beskriver videokort fejl.
Du får slet ikke noget glimt af billde?
Grunden til jeg spørger er at jeg har en stationær, der også bipper på den måde, men den kan faktisk godt køre alligevel.
HAvde problemer med BSOD, men efter en geninstallation af xp kunne den alligevel køre.
Avatar billede sieljacks1 Nybegynder
02. juli 2012 - 17:23 #5
Computeren døde :(
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juli 2012 - 17:27 #6
ok