Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2011 - 21:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Internet mellem 2 huse!

Hvordan får jeg bedst internet til at virke mellem 2huse?
Der er omkring 50meter mellem dem og forholdvis godt udsyn i mellem. lige nu afprøver jeg med en linksys wrt54g i vinduet over til en usb-dongle(trådløs modtager) som hænger i vinduet i det andet hus signalet er som sådan okay.
men hvis jeg vælger det skal være en permanent løsning skal det laves på en anden måde men hvordan?

Der er behov for at der i det ene hus, kan trækkes kabel til: Ip-telefon, computer, NAS-server og ip-kamera, disse kabler vil blive trukket fra en switch som skal være forbundet med en router så det er muligt også at have en trådløs forbindelse!

I det andet hus skal skal der ligeledes være mulighed for kabel til computer samt trådløs forbindelse!

Internet kommer ind via et zyxel modem, og går nu til linksys wrt54g

Internet kan komme ind i begge huse, men ved ikke om det er smartes at det kommer ind hvor der er flest ting som skal kabelsføres

Det er ikke muligt at trække kabel mellem de 2huse...
Avatar billede teknik Juniormester
28. oktober 2011 - 22:01 #1
Hvis der er lidt georg gearløs i dig, så var et her evt. en mulighed.
burde give excellent trådløs forbindelse.

Det smarte valg er at Internettet kommer ind i den ende hver der forventes mest internettrafik
Avatar billede teknik Juniormester
28. oktober 2011 - 22:01 #2
Avatar billede amigasger Nybegynder
28. oktober 2011 - 23:16 #3
Hej 3pac

Da du har allerede har en WRT54G, ville jeg købe en trådløs router og så bruge WRT54G'eren til Wireless Bridge med firmware-typen DD-WRT. Jeg har selv etableret et sådan link med 2 stk WRT54G'ere mellem 2 sommerhuse, der ligger 1 km fra hinanden - og det fungerer fint med et konstant WPA-link på 9 mbit (vel meget godt for en afstand på 1 km). Jeg har etableret linket ved brug af 2 stk 21db Yagi-antenner (kan købes billigt på ebay) vendt mod hinanden.

Du kan læse mere om, hvordan du laver din WRT54G'er til wireless bridge på: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Wireless_Bridge

Det er korrekt, hvad teknik skriver - etabler internettet, hvorfra der vil være mest internet-trafik.

Med venlig hilsen
Asger
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2011 - 13:47 #4
tak for svaren jeg vil prøve at købe mig en WRT54G mere og bygge mig en bro, jeg fik målt mig frem til at der kun var 33meter i mellem fra vindue til vindue...