Avatar billede Dimke Nybegynder
27. oktober 2011 - 21:18 Der er 3 kommentarer

Mini pc fryser efter opstart af XP

Hej Ekperter...

Jeg har en Hp/Compaq CQ10-103 mini pc, denne er begyndt at fryse efter opstart, jeg har forsøgt at får mit antivirus  (Avast) til at scanne inden opstart, men denne nåede kun til 46% selv om den stod hele natten, og den var fuldstændig frosset. Den fryser også selv om jeg er inde i bios eftet lidt tid.
Kan det være virus og hva kan jeg efterhånden gøre? Synes ikke umiddelbart jeg kan demonter harddiskenn, ville bare  formater eller scanne den med anden pc. Har ikke dvd drev i den så kan ikke boote  fra cd, men har opretten en bootbar usb dongle, men den fryser også efter lidt tid...:-/

På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2011 - 21:31 #1
Hej og velkommen.
Er det noget der er sket gradvist?
Tror du den kører varm?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
27. oktober 2011 - 21:32 #2
Det er svært at sige, kan det være usb-donglen som den ikke vil fungere sammen med? Ellers kan du evt. købe et CD/DVD drev som forbindes via USB og så smide en XP CD i, og se om det gør en forskel.

Ellers prøv at reset bios, hvis du ikke ved hvad du laver er det nok ikke en god idé at pille for meget ved indstillingerne.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2011 - 21:38 #3
Hvis den fryser når du går i bios kunne det tyde på hardwarefejl.