Avatar billede mussemor Nybegynder
27. oktober 2011 - 18:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ny hardisk i Packard bell dot s2

Hej . Er der nogen herinde der lige ved hvordan jeg installer ny windows xp på en packard bell dot s2 uden disk drev .Som jeg sat en ny hardisk i. jeg har prøvet at boot disk fra extern drev ??? via usb . på skærmen skrives der følgende .Intel UNDI,PXE-2.1(build 082)Copyright(C)1997-2000 Intel Corporation For Atheros PCIE Ethernet Controller v2.0.0.9(05/0809) Check Cable connection? PXE-MOF:Exiting Intel PXE ROM No bootable device -- insert boot disk and press any key . Jeg har brugt følgende drev når jeg tidligere har installeret programmer .På forhånd tak . Mvh. mussemor
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2011 - 18:54 #1
Er den gamle harddisk stået af?
Avatar billede mussemor Nybegynder
27. oktober 2011 - 19:39 #2
Ja den gamle er stået af . ved opstart af pc kom den hele tiden med fejlmelding fejlsikker tilstand ???? prøvede at starte i fejlsikker tilstand men den startede op igen med fejlsikker tilstand prøvede også at starte Windows normalt ??? så startede den igen fejlsikker tilstand .Jeg skal lige tilføje at vi har 2 stk dot s2 , så jeg prøvede at tage harddisk fra den anden og satte i så startede den op igen og kørte igen . så jeg købte en ny disk og har sat den i ???? så nu er jeg lige på bar bund , Mvh mussemor
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2011 - 19:48 #3
Du kan klone den disk som virker og sætte den i den anden.
Er diskene af Maxtor eller seagate kan du men Maxblast5 gøre det.
Det kræver bare du har en sata/ide adapter, du kobler den løse disk til.
Er det ikke en af de disktyper findes der andre programmer.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2011 - 19:50 #4
http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?locale=en-US&name=MaxBlast_5&vgnextoid=7add8b9c4a8ff010VgnVCM100000dd04090aRCRD
Prøv at installere programmet på den pc som virker.
Kan programmet se disken i pc'en vil den kunne overføre systemet til anden disk.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2011 - 19:51 #5
Avatar billede mussemor Nybegynder
27. oktober 2011 - 21:04 #6
Hej igen.Den disk der er stået af er seagate ,den ny er Westerndigital ???? Jeg tror jeg har sata/ide kabler ?? skal lige prøve at finde dem ??? jeg tror de har været med i de sæt jeg har købt til at køre ext hardisk og dvd drev ??? jeg tror at jeg er ved at forstå hvad du mener ??? Når jeg har inst overnævente program kobler jeg den nye hardisk til via kabel og kloner winxp til den nye hd ??? Ps jeg er ikke den store ørn til pc ???? jeg har prøvet at formatere nogle gange det er gået fint ??? men nu skal der jo inst helt nyt xp ?? så bob bob . Du har ikke nogen ide om hvorfor jeg ikke kan bootup fra extern drev . På forhånd tak . Mussemor
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2011 - 21:27 #7
Du har ikke fået problemer med opdateringer til pc efter du har skiftet harddisken over?
Er begge pc'ere installeret med samme installation cd oprindeligt?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2011 - 21:29 #8
Da det er en bærbar pc, kommer du vel ikke udenom at bruge en sata/ide adapter. Du har vel ikke mulighed for at koble på anden måde?
Avatar billede mussemor Nybegynder
27. oktober 2011 - 21:43 #9
Den pc jeg prøvede hd fra har fået opdate uden problemer . jeg har ikke inst disk til overnævente pc . de var klar til at køre og var lev uden disk . Jeg har fået at vide ved packard bell suport at jeg kan få en opstarts disk ???? det Windows jeg prøvede at boote fra stammer fra en opstarts disk fra min stationær Packard bell
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2011 - 21:56 #10
Denne disk passer ikke til den bærbare da den er opbygget an helt anden hardware.
Hvis ikke du kan klone den 2 bærbare's harddisk over på den nye disk, kommer du nok ikke udenom en recovery cd fra Packhard Bell, som du skriver de kan levere.
Avatar billede mussemor Nybegynder
27. oktober 2011 - 22:07 #11
Hej Igen . Jeg prøver lige nogle af de løsninger du har foreslået ,jeg takker mange gange for den tid du har brugt for at hjælpe mig . jeg vender lige tilbage og giver en melding om hvordan evt har fået den op at køre igen . mange tak herfra og forsat god aften herfra Mvh mussemor.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. oktober 2011 - 06:21 #12
Kære ven. Hvorfor lukker du tråden?