Avatar billede moosdorf Nybegynder
27. oktober 2011 - 14:24 Der er 5 kommentarer

Word 2000

Min gamle far på 85 har fået ny computer. Windows 7, 64 bit.
Han har i mange år brugt Word 2000 og ønsker fortsat at bruge dette tekstbehandlingssystem, da han kender det og ikke kan sætte sig ind i nye versioner.
Jeg har installeret programmet for ham - det fungerer fint, men kan ikke finde filerne til synonymordbogen og orddeling.
Hvordan får jeg disse vigtige funktioner til at fungerer?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. oktober 2011 - 16:05 #1
ved installering skal man ikke vælge standard, men brugerdefineret.
Så kommer man til en side hvor man vælger hvilke dele, man vil have med, og her markerer man bare, at 'alt installeres på harddisk'
Du kan rette på det ved at køre installationen en gang til - og der vælge reparer eller tilføj komponenter (kan ikke lige huske, hvad det kaldes) - og tag så alle komponenter med.
Avatar billede moosdorf Nybegynder
27. oktober 2011 - 18:27 #2
Tak. Det har jeg prøvet.
Jeg får følgende meddelelser når jeg prøver stavekontrol eller/og orddeling:
"Kan ikke finde filen tilsynonymordbogen C:\Program Files\Microsoft Shared\Proof\MSTH_DA.LEX til dansk"
Og
"Kan ikke åbne orddelingsfilen C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Proof\MSHY3 DA.LEX til dansk"

Der er ikke noget bibliotek på computeren der heder "Progran Files"
Avatar billede claes57 Ekspert
27. oktober 2011 - 19:18 #3
windows 7 er på engelsk - derfor mappenavnene - det er kun i stifinder, at den oversætter 'Program Files (x86)' til 'Programmer (x86)'.
Eller må du fjerne hele installationen, og indlæse den (efter genstart) brugerdefineret.
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
07. november 2012 - 11:10 #4
Til dem som stadig har problemet, så kan jeg fortælle at det er kun på 64 bit problemet kommer.

Den eneste løsningen jeg er kommet frem til er at kopiere Proof mappen fra C:\Programmer (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Proof til C:\Programmer\Common Files\Microsoft Shared\Proof

Og derefter ændre i regedit denne nøgle

Jeg har fjernet (x86) så der kun står Program Files.

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\4AC23625BAA82D1109A00008F5B92110]
"6040210900063D11C8EF00054038389C"="C:\\Program Files\\Common Files\\Microsoft Shared\\Proof\\MSHY3DA.LEX"
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
07. november 2012 - 11:28 #5
Skal måske lige siges at det her var til Office XP :)