Avatar billede pekr Nybegynder
25. oktober 2011 - 16:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Internet sharing i Win 7 med Telia 4G

Hejsa

Jeg har fået mig sådan en 4g usb dongle fra Telia. Dertil havde jeg købt en router som eftersigende passede dertil. Eller dvs den passede til Telia's svenske modem og ikke deres danske.

Så nu står jeg i den situation at jeg har donglen sat til en af mine computere. Jeg vil så gerne have at alle den andre maskiner jeg har kan gå på nettet igennem denne. Jeg har delt 4g forbindelsen. Men når den er aktive, så virker mine andre lan forbindelser ikke. Det skal siges jeg har en router, hvor de andre computer sidder i. Den fungere som DHCP server. Kan det være her problemet ligger? Hvis jeg deaktivere 4g forbindelsen, så virker netværket igen!

Takker
Peter
Avatar billede moddi100 Seniormester
25. oktober 2011 - 23:56 #1
Du kan bruge din computer som router. Tilslut din Dongle gå ind i "Netværks og Delingscenter" -> "Opret en ny forbindelse eller et nyt netværk" -> "Konfigurer trådløst ad-hoc".

På den måde opretter du et trådløst netværk, hvor igennem du kan dele din internetforbindelse. Præcis ligesom en router
Avatar billede pekr Nybegynder
01. november 2011 - 06:50 #2
Tak for svaret, jeg giver det et forsøg og vender tilbage med point.
Avatar billede moddi100 Seniormester
01. november 2011 - 09:36 #3
Husk også at klikke på "Aktiver internetdeling" når du har oprettet det trådløse ad-hoc netværk. Knappen kommer frem efter oprettelsen.
Avatar billede pekr Nybegynder
29. juni 2013 - 00:21 #4
Ingen løsning