Avatar billede simmenaes Nybegynder
25. oktober 2011 - 10:22 Der er 5 kommentarer

Problem med Linksys

Hejsa.
Jeg har et eksisterende netværk med statisk ip adr. og en Zyxell router. Nu vil jeg gerne have koblet en linksys WRT54GL på så jeg har noget trådløs netværk. Jeg havde problemer med at komme på nettet i det hele taget via Linksys, men fandt ud af at begge routere havde samme IP. 192.168.1.1 Jeg har ændret Linksys til 10.10.1.1 Nu kan jeg komme på nettet, men kun på lan. Jeg kan sagtens "se" linksys'en men kan ikke koble på den. Jeg har slået DHCP server fra, men har også prøvet med den slået til, jeg har også prøvet at have Linksys til at køre som både router og gateway.
Lige en sidste ting, jeg har hentet sidste nye firmware.
Håber der er en der kan hjælpe.
Avatar billede Nereos Nybegynder
25. oktober 2011 - 16:35 #1
Hvorfor bruger du statisk ip?

Personligt ville jeg skrotte den gamle zyxell router og kun kører med den nye Linksys WRT54GL.
Avatar billede knuf Nybegynder
25. oktober 2011 - 17:32 #2
Du skal ændre din Linksys til 192.168.1.2

Og så skal du sætte kablet fra Zyxell i stik nr 1, 2, 3 eller 4.

På Linksys skal du deaktivere DHCP.
Avatar billede simmenaes Nybegynder
26. oktober 2011 - 09:33 #3
Nereos: Jeg bruger statisk Ip da jeg har brugere der skal kunne koble sig på en server hjemmefra.
Jeg bibeholder min Zyxell da den opfylder de ting den skal.
Knuf: Jeg prøver lige dit forslag og vender tilbage med et resultat.
Avatar billede Nereos Nybegynder
26. oktober 2011 - 12:07 #4
#3
Okay, så brug #2 forslag.
Det er vigtigt du sætter kablet fra switch port til switch port, og ikke i "WAN/Internet" porten på din Linksys.
Husk også at disable dhcp på linksys som #2 skriver.
Avatar billede simmenaes Nybegynder
09. januar 2012 - 08:52 #5
Sorry for den lange svartid. Kan du ikke smide et svar Nereos?