Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
25. oktober 2011 - 05:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvor stor skal Systemdisken være i W7?

Jeg ved godt at jeg har stilt dette spørgsmål før, men nu hvor jeg har lavet en Systemdisk, og alle sikkerhedsprogrammer m.v. er installeret, kan jeg se at det kun fylder 15GB, og jeg har sat den til 50GB, så det er vel spild af plads? Hvor mange GB bruger i til jeres Systemdisk?
25. oktober 2011 - 06:49 #1
80 Gb
~50% brugt til ALLE programmer (ikke spil)

EGNE DATA ligger andet sted ...
Avatar billede vejmand Juniormester
25. oktober 2011 - 07:10 #2
Min bruger 20 GB (Jeg har ikke ret mange programmer)
Avatar billede vistodk Nybegynder
25. oktober 2011 - 09:42 #3
Det er ikke spild af plads.

For det første skal der være plads, så filerne ikke bliver fragmenteret, og for det andet, så har den ofte brug for ekstra i forbindelse med installation af servicepacks og ligende.
Samtidigt vokser din pagefil også, hvis du en dag smider mere ram i.

Selv sætter jeg normalt systemdisken til mellem 50 og 100gb, afhængigt af behov og rammængden.

Min systemdisk på denne workstation fylder 38GB, og det er med deaktiveret hibernatefil, da det er et SSD raid
Avatar billede vejmand Juniormester
25. oktober 2011 - 13:09 #4
Glemte at skrive, min systemdisk er på 75GB....de 20GB er brugt plads.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
25. oktober 2011 - 18:15 #5
Så ville det være for risikabelt kun at lave Systemdisken på 40GB?
Avatar billede vistodk Nybegynder
26. oktober 2011 - 19:50 #6
Til det en disk koster idag, så gad jeg ikke tage chancen med sådan en lille partition
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
27. oktober 2011 - 02:27 #7
Hvis jeg sætter systemdisken til 80GB, ville det så være en sikker størrelse? Fordi efter at have downloadet updates m.v. er min systemdisk røget op på omkring 32GB, så jeg kan godt se, at 40GB ville havde været alt for lidt.
Avatar billede vistodk Nybegynder
27. oktober 2011 - 19:06 #8
ja, 80gb er en fin størrelse med det behov du har
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
27. oktober 2011 - 21:20 #9
Den bliver bare sat til 80GB som standard fremover så, som du selv siger, så er der ingen grund til at løbe en risiko, især ikke til den pris som harddiske koster idag.