Avatar billede schouw1992 Nybegynder
24. oktober 2011 - 00:18 Der er 2 kommentarer

Hjælp ham den stressede :-)

Jeg har et stort problem.
Det er min store klods af en bærbar. Den har problemer med stort set alting lige fra hvad den kan trække uden at den går i stå osv.
MEN. det er en ting der skal selvfølgelig opdateringer til hvis den skal fungere. Men det jeg gerne vil have ordnet er at når jeg tænder den så starter den op og så skal jeg vælge styresystem.
Og der er simpelthen 2 valgmuligheder og det er Windows 7 som jeg indenfor 30 sekunder skal trykke op på så jeg skal sidde og holde vagt hver eneste gang jeg tænder den. Den anden valgmulighed som den starter med at være på er Windows XP setup forde jeg på et tidspunkt prøvede at formatere den uden held så jeg endte bare med at sætte en setup til windows xp i venteværelset (valg af styresystemer ved start af pc) i godt og vel 2 måneder nu. Men da jeg ikke har brugt min computer til ret meget andet end internet, musik, skolearbejde og en lille smule 1,6 har den ikke klaget. Men nu prøvede jeg så at spille wow på den og så gik den ned. Og har en fornemmelse af at det gamle tredje styresystem der var der engang stadig er der men er blevet "usynligt" og at det andet "styresystem" som står på listen nemlig windows xp setup giver min computer hovedpine. håber det er til at forstå. Henvend jer gerne hvis i vil have billeder af noget specifikt så i bedre kan sætte jer ind i det.

På Forhånd tak og god arbejdsuge to come :-)
Avatar billede Wally73 Mester
24. oktober 2011 - 01:25 #1
Start System i kontrolpanelet.
Vælg så avancerede systemindstillinger.
Vælg knappen Indstillinger i sektionen Start og Genoprettelse.
Vælg det system du ønsker at starte op som standard øverst i vinduet.
Vælg om du vil have vist menuen for vælg af operativsystemer og evt. i hvor lang tid.
Tryk OK.
Avatar billede schouw1992 Nybegynder
25. oktober 2011 - 00:20 #2
Har gjort alt og kan godt se indeni det under Startup & Recovery. Men der står kun at Windows 7 er det eneste OS og samtidig det primære der er når jeg ved at der er et andet som står først på listen hver eneste Boot eller ReBoot og det er ikke et installeret OS da det er setup nemlig windows xp setup og har ingen CD så kan ikke rigtig røre ved det på nogen måde selvom jeg har prøvet at kigge rundt i BIOS - men kan jeg ikke finde  noget der giver mening :)
Do you see my point?