Avatar billede kakrso Nybegynder
23. oktober 2011 - 21:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

2 harddiske vil ikke kører på samme tid?

Jeg har et højest besynderligt og rigtig irriterende problem. Jeg har købt 2 harddiske af disse: http://www.proshop.dk/Harddisk/Western-Digital-My-Book-Essential-2TB-2234209.html

De er ikke andet end 2 uger gamle, og de har aldrig villet kører begge 2 på samme tid på min computer. Jeg har 2x USB 3.0 porte hvor de hverisær er sat i. Men når de begge 2 er sat i på samme tid, er det kun den ene der vil vises i "Denne computer". For mig giver det ingen mening, da det kører perfekt hver for sig, når kun 1 af dem er sat i computeren.

Jeg har prøvet, at formatere harddisken via, at højreklikke på dem i "Denne computer" og vælge "Formater" så de dermed nulstilles, så der var en chance for, at de begge kunne ses på samme tid, men det virker altså heller ikke.

Så nu har jeg brug for jeres hjælp, da det virkelig går mig på, og jeg VIL have, at det skal virke.

Da problemet går mig utrolig meget på, så vil jeg give 150 point til den, som kan hjælpe!

Mit OS er Windows 7 Ultimate x64 BIT.
Avatar billede kurt54 Ekspert
23. oktober 2011 - 22:24 #1
Det kunne være fordi de begge vil have samme drevbogstav..

prøv at gå i kontrolpanel- administration-computeradministratiom-diskhåndtering og se om de er der begge - og tildel så evt drevbogstaver..
Ovenstående er XP notation - det ligner nok i Windows 7.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2011 - 22:52 #2
Du er nødt til at give dem hver især et fast drev bogstav.
Lige nu slås de om at få det samme, og så vil kun det en drev vises.
Gøres i diskhåndtering.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2011 - 22:53 #3
Hmmm...
Havde vinduet åbent i lang tid og fik ikke tjekket for kommentarer inden jeg skrev ;)
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2011 - 00:28 #4
Det er vel ikke en bærbar, som kun kører på batterierne? for så er der måske ikke strøm nok til begge HDD?
Avatar billede kakrso Nybegynder
24. oktober 2011 - 08:48 #5
Jeg har selv fundet løsningen på mit problem. Til dem der har samme problem, så lukker jeg hermed hjælpe-efterspørgelsen! :o)

Linket til løsningen på problemet er følgende:

http://community.wdc.com/t5/My-Book-for-PC/Can-t-use-2-hard-drives-at-the-same-time/td-p/24215

Tak til dem der har forsøgt, at hjælpe mig på vej!